نقش موثر برنامه های بیابان زدایی و مدیریت مناسب منابع آب در کاهش گرد و غبار

"قاسم سلیمانی دشتکی"در پنجمین کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار استان افزود: برنامه های مطالعاتی و تحقیقاتی مراکز پژوهشی همچون دانشگاه ها در خصوص موضوع گردوغبار مورد توجه قرار گیرد و طرح های مطالعاتی در زمینه کاهش اثرات زیانبار گرد و غبار برای تایید و تصویب و جذب اعتبار به کارگروه پژوهش و فناوری  و کارگروه گرد و غبار استان ارائه گردد.

سلیمانی دشتکی در مورد تعطیلی مدارس و یا ادارات به خاطر پیامدهای گرد و غبار نیز گفت: در صورت وقوع پدیده گرد و غبار بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، در شرایط ویژه آلودگی هوا، موضوع در کارگروه مربوطه مطرح گردد و مصوبات جلسه کارگروه قابل اجرا می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام هم در این نشست گفت: برای اولین بار ۱۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای احیا و تامین نیاز آبی تالاب های استان ایلام اختصاص یافته است و اعتبار مذکور در حوزه تالاب های استان هزینه می گردد.

مازیار سلیمان نژاد افزود:  به علت اهمیت موضوع گرد و غبار ضروری است درصدی از اعتبارات ملی و استانی به این پدیده اختصاص یابد و به منظور پیش بینی دقیق وضعیت گرد و غبار اعتبار مورد نیاز برای زیرساخت های  اداره کل هواشناسی تامین گردد.

وی یادآور شد: در سال های اخیر غلظت ریزگردها نسبت به گذشته افزایش داشته و برای سنجش دقیق غلظت گرد و غبار برنامه تکمیل شبکه پایش گردوغبار استان در دستور کار قرار دارد.

سلیمان نژاد توضیح داد: در حال حاضر سه شهرستان ملکشاهی، سیروان و بدره فاقد ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا هستند و پیگیری لازم برای تجهیز شهرستان های مذکور در حال انجام است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات