بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از حاشیه رودخانه بشار

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح دومین روز از مراد ماه ۹۷ بمنظور پایش رودخانه بشار ,وضعیت  دبی آب , وبررسی زیست محیطی از این رودخانه بازدید کرد.

در این بازدید جعفری نژاد به کاهش دبی آب رودخانه نسبت به سنوات قبل اشاره کرد و گفت: خشکسالی ها , کم بارشی های اخیر , رعایت نکردن حق آبها از طرف کشاورزان واستفاده کنندگان حاشیه رودخانه, باعث کاهش دبی آب و درنتیجه تهدید زیستمندان شده است.

وی به رعایت و تعریف حق آبه ها براساس وضع موجود تاکید داشت و گفت: حقآبه  کشاورزان حاشیه رودخانه  و تمامی کسانی که به نحوی از آب رودخانه استفاده می کنند باید براساس وضع موجود تعریف شود که هم بهره بردار استفاده نماید و هم به آبزیان آسیبی نرسد.

جعفری نژادافزود: متاسفانه شرایط اخیر رودخانه به نحوی است که در صورت عدم رسیدگی جدی به آن باعث خواهد شد تا آسیب های ناشی از آن خسارت های زیادی به وضعیت اکولوژیکی رودخانه وارد نماید.

وی ابراز امیدواری کرد تمامی دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از هرگونه بحران احتمالی ضمن عملیاتی نمودن برنامه های خود سریعا" نسبت به پیگیری و برخورد با متخلفین اقدام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات