مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: دفع روزانه ۱۲ تن نایلکس در شهر همدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی با بیان این مطلب در پویش «همه داناییم برای نه به کیسه‌های پلاستیکی» در جمع شهروندان همدانی، افزود:  سرانه مصرف نایلون در شهر همدان بیش از دو کیسه در روز است و دفع پسماند های پلاستیکی از سایر پسماندها بیشتر است.
عربی خاطر نشان کرد: با تهیه سبد خرید یا ساک پارچه‌ای، نه گفتن به فروشندگان ارائه‌کننده نایلکس، استفاده مجدد از کیسه‌های پلاستیک برای کم کردن اثرات مخرب زیست‌محیطی و تهیه سفره‌های پارچه‌ای برای تهیه نان می توان میزان تولید زباله نایلکس را کاهش داد.
وی افزایش مشارکت های مردمی و قانون گذاری برای اخذ عوارض از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نایلکس را از راهکارهای پیش رو برای کاهش زباله های پلاستیکی برشمرد و افزود: آلودگی آبهای زیرزمینی و سطحی، آلودگی آب های دریایی و به خطر افتادن موجودات آبزی، تخریب مراتع و مسمومیت احشام از اثرات مخرب پسماند های پلاستیکی است.
وی تاکید کرد: با ادامه این روال و افزایش استفاده از نایلکس شاهد آسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست خواهیم بود و زمین را هر روز آلوده‌تر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ سال زمان نیاز است که یک نایلکس تجزیه شود، گفت: امروز خانوارهای ایرانی بدون نایلکس نمی‌توانند خرید کنند و عدم استفاده از نایلون باید فرهنگسازی شود.
پویش «همه داناییم برای نه به کیسه‌های پلاستیکی» با هدف تشویق شهروندان به استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی با حضور مردم و هنرمندان از جمله رسول نجفیان بازیگر تئاتر و تلویزیون در پیاده‌راه بوعلی سینای همدان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات