شکارچیان متخلف در مهاباد دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:۵ نفر متخلف شکار و صید در پایین دست روستای گروس مهاباد در حین شکار دستگیر شدند

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی فاروق سخنور گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در حوزه استحفاظی در پایین دست روستای گروس سه نفر متخلف شکار و صید را دستگیر نمودند.

وی گفت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری مجاز ،دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز،دو دستگاه موتور سیکلت و یک قطعه اردک مرمری کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.

وی افزود: اردک مرمری در سطح جهانی در خطر انقراض و نادر است به همین سبب در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست بهای شکار اردک مرمری از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ ۸ میلیون ریال می باشد.

اردک مرمری در نیزارها به لانه‌سازی پرداخته و در ارتفاع پایین پرواز می‌نماید. نر و ماده تقریباً هم شکلند، فقط ماده‌ها کوچکتر از نرها هستند. از مشخصات ظاهری این اردک‌ها کاکل سر آن هاست که به رنگ قهوه‌ای روشن بوده و نوک آن‌ها نیز بلند و باریک و سیاه می‌باشد. تعداد ۱۲ تخم حاصل هر دوره تخم‌گذاری آن هاست و از گیاهان آبزی تغذیه می‌نمایند. شوروی، افغانستان، شمال ایران، آفریقای جنوبی (بخش شمالی کشور)، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه محل زیست آن‌ها است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات