مدیرکل مدیریت بحران اصفهان: آینده نگر نبودن و نداشتن برنامه، خشکسالی را تشدید می کند

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان: آینده نگر نبودن و نداشتن برنامه، خشکسالی را تشدید می کند

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان: آینده نگر نبودن و نداشتن برنامه، خشکسالی را تشدید می کند
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: آینده نگر نبودن و نداشتن برنامه برای مقابله با خشکسالی موجب تشدید این پدیده می شود و مشکلات را افزایش خواهد داد.

به گزارش "پارما" از  ایرنا، ' منصور شیشه فروش ' روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی ' محیط زیست و بحران منابع آب ' در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: برای مقابله با کم آبی و پدیده خشکسالی باید بارگذاری واحدهای صنعتی جدید و استقرار جمعیت کنترل شود.
وی همه مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی در این استان را مرتبط با مدیریت ندانست و افزود: شرایط امروزی نشان می دهد که گرمایش جهانی رخ داده و بسیاری از مناطق در اروپا و آمریکا هم با خشکسالی و جیره بندی آب مواجه شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان، تغییرات اقلیمی را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر خشکسالی و کم آبی دانست و گفت: حدود ۴۶ درصد از بارش ها باید در پاییز انجام شود تا موثر واقع شود اما این مهم در سال آبی جاری در این خطه اتفاق نیافتاد.
وی با بیان اینکه بارش های فروردین و اردیبهشت امسال خوب بود اما کافی نبود، در عین حال تصریح کرد: این بارش ها به میزان کمی، کم آبی استان اصفهان را جبران کرد.
شیشه فروش به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان در اقلیم خشک و نیمه خشک فلات مرکزی قرار دارد که وجود دوره های متعدد خشکسالی از خصوصیات و ویژگی های این منطقه جغرافیایی است.
وی با اشاره به اینکه بارش برف در استان اصفهان نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است گفت: میزان بارندگی ها در این استان نیز در مقایسه با متوسط بلند مدت ۶۸ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اظهارداشت: پدیده تجدید پذیری همچون خشکسالی و کم آبی یک بحران نیست زیرا خشکسالی و کم آبی از پدیده های عجین شده با اقلیم اصفهان و فلات مرکزی ایران است.
وی گفت: برای مقابله با خشکسالی و کم آبی زمان زیادی را از دست داده ایم اما هنوز هم برای کار کردن در این زمینه دیر نیست.
شیشه فروش با اشاره به اینکه برای اصفهان طرح آمایش سرزمین تهیه شده است گفت: این طرح، توسعه متوازن همه شهرستانهای این استان را مشخص کرده است.
وی افزود: کارهای خوبی در بخش های صنعت، شرب و کشاورزی استان اصفهان در دوره کوتاه مدت انجام شده و شورای عالی آب و شورای هماهنگی حوضه زاینده رود هم برای انجام اقدام های لازم در دوره بلند مدت تشکیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از سرگیری عملیات تونل سوم کوهرنگ را از جمله این اقدام ها بیان کرد و افزود: این اقدام با پیگیری های ویژه استاندار اصفهان در حال تکمیل است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات