با دستور استاندار البرز بهبود شرایط مرکز دفع پسماند حلقه دره سرعت گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز روز پنجشنبه مورخ ۱۱ مرداد جلسه ای در خصوص رفع مشکلات پسماند استان  با حضور  استاندار محترم البرز   و مسولین مرتبط  در محل استانداری برگزار شد.

دکترمحمدعلی نجفی با تاکید بر ضرورت تسریع در اتخاذ تدابیر ویژه برای برنامه ریزی در این حوزه افزود: بر این اساس باید طی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در اسرع وقت نسبت به ساماندهی زباله های استان اقدام کرد.

وی ادامه داد: برخی اقدامات با توجه به لزوم ساماندهی پسماند بویژه در منطقه ماهدشت باید با سرعت بیشتری برنامه ریزی و اجرایی شود.

نجفی گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود می توان از توان بخش خصوصی نیز برای ساماندهی پسماند بهره برد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش مسافربری فرودگاه پیام بزودی را اندازی می شود، بوی نامطبوع زباله ها از حلقه دره یکی از مشکلات این مجموعه محسوب می شود که باید در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

استاندار البرز اضافه کرد: کرج با ظرفیت های موجود می تواند الگو شهرهای کشور باشد از این رو زیبنده این کلانشهر نیست که در حوزه پسماند و زباله ها دچار چنین مشکلاتی باشد.

وی گفت: شهرداری موظف است در کنار پروژه های بزرگی همچون قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج، به جد درصدد ساماندهی پسماند باشد.

نجفی افزود: می توان بسیاری از برنامه های بزرگ را با تعامل سازنده بین دستگاهی در کمترین زمان اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی پسماند یکی از مطالبات مهم مردم است که باید در جهت تحقق آن با مدیریت صحیح و اهتمام ویژه اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  نیز ضمن ابراز خرسندی از مباحث مطروحه گفت با توجه به دغدغه های استاندار البرز در حوزه محیط زیست و پسماند و تاکید ایشان مبنی بر رفع معضلات این حوزه بخصوص در مرکز دفع حلقه دره امیدواریم هرچه سریعتر این معضلات برطرف گردد.

حکیمی افزود از مصوبات مورد تاکید استاندار استفاده از تکنولوژی های موثر در رفع بوی نامطبوع محل ، مدیریت شیرابه و پوشش کامل پسماندهای دفن شده  در کوتاهترین زمان ممکن بود که شهرداری کرج و سازمان مدیریت پسماند نیز متعهد گردیدند ضمن اجرای این موارد درخصوص استحصال گاز ، راه اندازی واحد پیرولیز و خط تولید کمپوست نسبت به آغاز به کار سه خط پردازش( MRF )  اقدام نمایند

مدیرکل محیط زیست استان اضافه کرد برای شهرستان های غرب استان نیز محلی جهت احداث مرکز دفع پسماند با حدود ۶۰۰ تن در روز پیش بینی شده که مقرر شد متولی امر بسرعت پیگیری های لازم را بعمل آورد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات