دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش ابلاغ شد

دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش ابلاغ شد

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از ابلاغ دستورالعمل‌ پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش به تمام استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش"پارما" مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نظارت سازمان محیط زیست بر جلوگیری از گسترش بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در جهت جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری‌های مشترک حیات وحش، دام اهلی و انسان اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در این راستا دستورالعمل‌هایی را تدوین و آن‌ها را به استان‌های کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان محیط زیست، استان‌های کشور باید اقداماتی را در زمینه موارد بهداشتی در دو سطح پیشگیری از وقوع بیماری و کنترل آن اجرا کنند.

خرازیان مقدم ادامه داد: هر ساله کارگاه‌های آموزشی در رابطه با انواع بیماری‌های روز برای آگاه‌سازی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست در نقاط چهارگانه و به صورت منطقه‌ای در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تصریح کرد:تعداد پرسنل سازمان محیط زیست در حوزه مسائل بهداشتی، بیماری‌ها و امور دامپزشکی در حد مطلوب و کافی نیست، به طوری که تعداد دامپزشکان در سطح کشور کمتر از ۵۰ نفر است و باید از پتانسیل موجود در سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت استفاده شود.

خرازیان مقدم گفت: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان دامپزشکی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده و هم اکنون به روز و به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه تاکید شده که سازمان محیط زیست می‌تواند از ظرفیت و پتانسیل‌های طرفین استفاده کند تا دانش کارشناسان محیط زیست و محیط بانان را در حوزه دامپزشکی ارتقا دهد.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: نمونه گیری، انتقال نمونه و برخورد با لاشه مشکوک به بیماری از جمله مواردی است که باید دانش محیط بانان و کارشناسان محیط زیست در این باره افزایش یابد.

وی افزود:با تعامل مناسب سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت بهداشت امیدواریم که اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مربوط به حیات وحش و به ویژه آنفولانزا صورت گیرد و این بیماری‌ها به حداقل میزان موجود برسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات