طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان دارای ردیف اعتباری می‌شود



به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مجتبی جمالی در بازدید از غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان اظهار داشت: توسعه بدون رسانه امکان‌پذیر نیست و به طور قطع کشور و استان ما هم از این مسئله مستثنی نیست.

وی افزود: برای اینکه رسانه بتواند نقش خوبی را ایفا کند باید از نظر ساختاری و محتوایی تقویت شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران، اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به حضور رسانه‌ها نیاز زیادی داریم.

طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان دارای ردیف اعتباری می‌شود

وی بیان کرد: برجستگی حضور رسانه‌ها در حین وقوع بحران‌ها و حوادث است در حالی که این حضور باید قبل از بروز حوادث وجود داشته باشد.

جمالی در مورد لزوم آموزش‌های همگانی هم گفت: این آموزش‌ها در ۳ حوزه مردم، رسانه و مسئولان پیش‌بینی شده است. نشست‌هایی در این زمینه داشتیم و قرار است طرح اقدامات رسانه‌ای استان را تهیه کنیم و براساس یک برنامه مشخص سراغ دانش‌آموزان، کشاورزان، سازمان‌های غیردولتی و غیره برویم.

وی استان گلستان را یکی از استان‌های سیل‌خیز کشور برشمرد و افزود: پس از سیل‌های سال ۸۰ و ۸۱ طرح جامع مدیریت سیل استان به تصویب رسید اما در این قالب، طرح‌ها به اجرا در نیامد و اقدامات پراکنده‌ای در حوزه آبخیزداری انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری ما این است که طرح جامع سیل دارای ردیف اعتباری ملی شود تا بتوانیم اقدامات موثری را در زمینه کاهش خسارت‌های سیل در استان به اجرا درآوریم.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات