خروج ۱۱۷۸۳ مترمربع اراضی ملی از دست سودجویان درکهگیلویه وبویراحمد با صدور رای قطعی

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر در هفدهمین  روز از مرداد ماه ۹۷ گفت:این اراضی در دو منطقه حفاظت شده دنای شرقی شهرستان بویراحمد و پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا  بود که با پیگیری حقوقی و صدور رای نهایی و قطعی از طریق مراجع قضایی استان بطور کامل خلع ید و با تنظیم صورتمجلسی رفع تصرف و به حقوق بیت المال اعاده گردید.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل در مقابله با متجاوزان به محیط زیست و اراضی ملی کاملا جدی است افزود: این متراژ از اراضی منابع ملی قبلا " بصورت غیر قانونی توسط افراد حقیقی تصرف شده بود که با پیگیری اداره حقوقی سرانجام متصرفین  بموجب حکم قطعی محکوم شدند واراضی متصرف شده از دست سودجویان خارج شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ضمن نتیجه بخش خواندن حمایت های دستگاه قضایی اظهار داشت: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می گیرد.
جعفری نژاد  با اشاره به اینکه این میزان تصرف مربوط به ۲ فقره پرونده بوده است افزود: برخی از تصرفات در نتیجه ی وسعت مناطق حفاظت شده در کنار تعداد کم محیط بانان در سالیان گذشته رخ داده است.

وی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات