سقوط محیط بانان دنا از کوه

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر در هفدهمین  روز از مرداد ماه ۹۷ گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بمنظور رصد و پایش منطقه , محیط بانان پارک ملی دنا درقالب اکیپ هایی به ارتفاعات اعزام می شوند.

وی گفت: در همین راستا اکیپی متشکل از ۵ نفر محیط بان در پانزدهمین روز از مرداد ماه  جاری به ارتفاعات دنا اعزام می شوند.

جعفری نژاد افزود: متاسفانه ۲روز پس از اعزام امروز ظهر راس ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه  یکی از محیط بانان با سابقه بنام سید نصرااله موسوی در قسمتی از پارک ملی دنا معروف مورطویله از صخره ای به ارتفاع ۳ متر سقوط می کند .

این مقام مسول ضمن تشکر از وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری , پویان فر رئیس اورژانس ۱۱۵ استان افزود: با هماهنگی وهمکاری های  خوبی که صورت گرفت کمتراز ۳۰دقیقه بالگرد ۱۱۵ اورزانس به محل وقوع حادثه اعزام شد.

این مقام مسئول افزود: درکمتراز یک ساعت محیط بان به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن رضایت بخش بودن حال عمومی این محیط بان افزود: اقدامات اولیه انجام گرفته خوشبختانه آثاری از شکستکی وجود ندارد  اما نظر پزشک معلاج مراقبت ۲۴ ساعته در بیمارستان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات