رهاسازی ۴ بهله دلیجه تیمار شده در طبیعت استان قزوین

با همت و تلاش یکی از دوست داران محیط زیست و علاقه مندان به حیات وحش استان قزوین ۴ بهله دلیجه معمولی مصدوم به طبیعت بازگشتند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش رضازاده با اعلام خبر فوق اظهار کرد: این پرندگان که در چند مرحله توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش تحویل دهکده طبیعت بوستان باراجین شده بودند، پس از تیمار و درمان به مدت طولانی، با همانگی و نظارت اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین پس از حلقه گذاری در منطقه کوهستانی شمال شهر قزوین رهاسازی شدند.

رضا زاده گفت: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است. معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

این مقام مسئول افزود: در بین پرندگان مصدومی که مردم دوست دار حیات وحش تحویل ادارات محیط زیست می نمایند، این گونه بیشترین فراوانی را دارد. این افزایش به دلیل فراوانی خود حیوان، در دسترس بودن لانه اش و نزدیکی به جوامع انسانی است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه علاقه مندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می نمایند، از عموم مردم درخواستع کرد در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست نمایند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات