حفظ نخیلات شادگان یکی از اولویت های ما در استان است

حفظ نخیلات شادگان یکی از اولویت های ما در استان است

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه یه وضعیت بی آبی در استان توجه ویژه ای به آب نخیلات شادگان شد و یکی از اولویت های ما در استان حفظ نخیلات شادگان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران کیامرث حاجی زاده روز شنبه در نشست رهاسازی آب به نخیلات شادگان اظهار داشت: همان طور که آیندگان وارث تصمیمات اشتباه ما خواهند بود ما  وارث تصمیمات اشتباهات گذشتگان شدیم و این واقعیتی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی استان توضیح داد: آوردسدها امسال بسیار کاهش یافته و این مساله ناشی از کاهش باران در  استان های آبریز بالا دست مانند چهارمحال بختیاری، کهگیوله و بویر احمد و لرستان است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به عدم آگاهی سازی مردم نسبت به کاهش منابع آبی و شرایط اقلیمی ادامه داد: در جلسات ستاد خشکسالی و دیگر نشست ها از بهمن ماه سال گذشته اعلام کردیم که باید کمیته های ترویج کشاورزی را فعال کنیم.

وی گفت: مسئولان جهاد کشارزی، فرمانداران، بخشداران، باید بیشتر با کشاورز رابطه داشته باشند و کشاورز را از عمق فاجعه ای که پیش رو است آگاه کنند و اقناع سازی صورت پذیرید متاسفانه ر این زمنیه قصور شده است.

حاجی زاده گفت: سه ماه پیش مصوب کردیم که نشستی ائمه جمعه، مبلغان، سازمان های مردم نهاد با کشاورزان از سوی جهاد کشاورز برگزار کنند که این امر اتفاق نیفتاد، همچنین مصوب شد سازمان آب و برق خوزستان بازدیدهایی برای کشاورزان از سدها برپا کند تا از نزدیک وضعیت آب پشت سدها را مشاهده کنند که این مصوبه نیز به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: با توجه یه وضعیت بی آبی در استان توجه ویژه ای به آب نخیلات شادگان شد و یکی از اولویت های ما در استان بود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: با وجود شرایط بد اقتصادی ۷۰ میلیارد تومان تنها برای انتقال اب بین حوزه ای شادگان اختصاص داده شد.

وی گفت: شرایط ایذه به مراتب سخت تر از شادگان بود یا در امیدیه وضعیت بسیار بحرانی است و رودخانه زهره خشک شده است.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت بی ابی رودخانه مارون توضیح داد: مصوب می شود که صبح دوشنبه هفته جاری مرحله دوم رهاسازی اب برای نخیلات شادگان آغاز شود و جلسات شورای تامین پنج شهرستان، بهبهان، امیدیه، رامشیر، ماهشهر و شادگان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی میکنم ۱۰ روز برای شادگان آب رهاسازی شود و اجازه برداشت از بالادست نیز وجود نداشته باشد و پنج روز دیگر امکان برداشت پنج شهرستان دیگر ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات