سکونت ۶۰ درصد از مخاطبان صدا و سیما در محلات هدف بازآفرینی

سکونت ۶۰ درصد از مخاطبان صدا و سیما در محلات هدف بازآفرینی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران حبیب خراسانی، رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات این شرکت در چهل و هفتمین ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار طی سخنانی، اظهار داشت: از صدا و سیما تقاضا دارم سهم مخاطبان محلات هدف از برنامه‌های صدا و سیما را مشخص کند زیرا حداقل ۶۰ درصد از مخاطبان صدا و سیما در محلات هدف ما یعنی بافت های ناکارآمد و فرسوده هستند اما سهم برنامه‌های صدا و سیما در این ۶۰ درصد چقدر است؟ به نظر می‌رسد بر اساس گزارشی که ارائه شد، دو تا سه درصد هم نباشد.

وی با ارائه یک پیشنهاد مشخص، اظهار داشت: صدا و سیما در نخستین گام، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های خود را با سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های ما در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، تدقیق کند. برخی از استان ها با مشکل بافت های فرسوده و ناکارآمد به شکل جدی مواجه اند اما می بینیم که کمترین میزان برنامه‌سازی با موضوع بازآفرینی در همان استان‌ها انجام شده است.

به گفته رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران، صدا و سیما در استان‌ها را می‌توان با تغییر سیاست‌ها همراه کرد و این موضوع نیاز به اعتبار ندارد بلکه نیاز به راهبری صدا و سیما دارد. بهتر است صدا و سیما حرکت از آمار کمی را به سوی آمار کیفی سوق دهد به این معنا که در ارایه آمار تنها به ساخت چندین هزار ساعت برنامه اکتفا نکنیم بلکه به اثربخشی آنها نیز توجه کنیم.

خراسانی با اشاره به مذاکره وزیر راه و شهرسازی با رئیس سازمان صدا و سیما، بیان کرد: پیشنهاد می شود، یک برنامه صبحگاهی و یک برنامه شامگاهی مامور تهیه و تولید برنامه با موضوع بازآفرینی شهری شوند. اگر دکتر آخوندی صلاح می داند تاریخی برای این شروع برنامه ها مشخص و ظرف چند هفته سهم و نقش ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و شرکت بازآفرینی ایران هم در آن مشخص شود.

وی ادامه داد: بحث آموزش هم اهمیت زیادی دارد. پیش از آموزش کنشگران و مردم، نیازمند آموزش مدیران صدا و سیما و برنامه سازان هستیم؛ به همین منظور، ضروری است یک جلسه از افق رسانه به موضوع بازآفرینی برای آموزش رسانه‌ها اختصاص یابد.

رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادامه داد: در گزارش ارائه شده از سوی صدا و سیما در این جلسه از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تنها چند مورد از آنها منطبق بر اهداف ما بود. نزدیک به ۹۰ درصد برنامه‌های ارائه شده صدا و سیما با سیاست‌های برنامه ملی بازآفرینی شهری، مواضع رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی هماهنگ نیست.

وی در ادامه به اقدام مشترک اعضای ستاد ملی بازآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های متکثری توسط ارگان ها و نهادهای درگیر امر بازآفرینی شهری در صدا و سیما ساخته می‌شود، یعنی هر ارگانی به صورت انفرادی سفارش ساخت برنامه می دهد. اگر در این زمینه به یک هم افزایی برسیم و برنامه منسجمی را در امر اطلاع رسانی موضوع بازآفرینی در پیش گیریم، به نتایج بهتری دست پیدا می کنیم.

به گفته رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران از شهریورماه هم برنامه زنده‌ای از شبکه یک صدا و سیما به مدت ۲۰ دقیقه با موضوع بازآفرینی برگزار می‌کنیم.

به گفته خراسانی، مدیران استانی صدا و سیما هنوز نسبت به موضوع بازآفرینی حساسیت لازم را ندارند. اغلب مدیرکل استانی صدا و سیما در ستاد استانی شرکت نمی‌کند که بارها خواهش کردیم این نمایندگان هم حاضر شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات