امضای تفاهم نامه سازمان محیط زیست با شورای عالی استان‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، در هشتمین اجلاس شورای عالی استان ها، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست توافق نامه‌ای را در ۶ ماده به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، پرهیز از انجام موازی کاری و حفظ سرمایه‌های عمومی در جهت تضمین حقوق محیط زیست برای آیندگان امضا کردند.

بر اساس این توافق نامه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و همکاری‌های دو جانبه برای افزایش حفاظت از محیط زیست صورت خواهد گرفت.

همچنین ارائه برنامه‌های دراز مدت برای حفاظت از تنوع زیستی در زمینه آب ،هوا، خاک و پسماند در همه سطوح، تشکیل کمیته محیط زیست در شورای عالی استان‌ها و همکاری در امر آموزش به شهروندان و روستاییان از جمله بند‌های این توافق نامه است.

سازمان حفاظت از محیط زیست و شورای عالی استان‌ها همچنین توافق کردند تا بر عملیات رفع آلودگی‌های زیست محیطی در محدوده شهر‌ها و روستا‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد و به منظور کاهش آلایندگی‌ها و پیشگیری از آلودگی آب‌ها نیز برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشند.

دو طرف در بند‌های دیگر این توافق نامه بر مبارزه با آلودگی صوتی در شهر‌ها و روستا‌ها و نظارت و هماهنگی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی همچنین بر حسن و چگونگی اجرای این توافق نامه نیز تاکید کردند.

بر اساس موافقت صورت گرفته این سند به مدت ۳ سال قابل اجرا خواهد بود و با توافق طرفین برای دوره‌های بعدی تمدید خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات