خندان دل: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی باید موتور محرک حرکتهای جدید سازمان شهرداریها و دهیاریها باشد

خندان دل: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی باید موتور محرک حرکتهای جدید سازمان شهرداریها و دهیاریها باشد

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بازدید از مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی این سازمان گفت: مرکز مطالعات در شرایط فعلی که با کاهش اعتبارات مواجهیم باید موتور محرک فعالیتها و حرکتهای جدید در سازمان شهرداریها و دهیاریها باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هوشنگ خندان دل که روز یکشنبه ۲۱ مرداد در جمع رییس، معاونان و کارشناسان مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سخن می گفت، با اشاره به شرایط حساس کنونی بر ارزیابی وضعیت موجود شهرداریها و دهیاریها توسط مرکز مطالعات و تولید اطلاعاتی که دستمایه بهتر عمل کردن شود، تاکید نمود.

وی با اشاره به ارتباط مستمر فعالیتهای مدیریت شهری و روستایی با زندگی روزانه شهروندان بر ضرورت تعریف نقش ها و وظایف جدید برای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در قبال شهرداری ها و دهیاریها با توجه به شرایط جدید پیش روی کشور تاکید و تصریح نمود: شرایط امروز یک فرصت است و باید با برنامه ریزی از این فرصت استفاده مطلوب کرد . لذا مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی باید با ارزیابی های دقیق، سازمان را بیش از پیش در حوزه اجرا و شهرداری ها و دهیاری ها را در زمینه صحیح عمل کردن یاری نماید.

وی افزود: سازمان با همفکری مرکز مطالعات باید چارچوب های کاری جدید را خلق و تعریف نماید تا علاوه بر توزیع اعتبارات و ماشین آلات و تسهیلات به انتظارات فعلی شهرداریها و دهیاریها هم پاسخ داده و وارد حوزه های جدیدی از فعالیت و برنامه ریزی شود.

خندان دل در خصوص راهکارهای مواجهه فعالانه با شرایط جدید مالی پیش روی شهرداری ها و دهیاری ها تصریح کرد: انتظار دارم با همکاری مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی موضوعات جدیدی در دستورالعمل های ابلاغی سازمان لحاظ شود که بتواند تا حدودی به انتظارات و اولویتهای شهرداری ها و دهیاریها پاسخ گفته و موجب اصلاح برخی امور و رویه ها شود.

وی سرمایه اصلی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی را بدنه کارشناس و تحلیل گر آن برشمرد و تصریح کرد: امیدوارم سازمان شهرداری ها و دهیاریها با پیشنهادها و راهکارهای عملی مرکز مطالعات با برنامه ریزی های صحیح بتواند وضعیت فعلی را مدیریت نموده تا شهرداری ها و دهیاری ها از این مرحله عبور کنند.

در ابتدای این جلسه، مهران شیراوند رییس و معاونان پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی و مدیر انتشارات گزارشی از اخرین اقدامات و برنامه های خود بیان نمودند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات