طوفان و آلودگی هوا سیستان و بلوچستان را تعط ...

طوفان و آلودگی هوا سیستان و بلوچستان را تعط ...

عبدالرحمن شهنوازی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت وزش باد و افزایش بیش از حد مجاز ریزگردها و آلودگی هوا، فردا دوشنبه تمامی ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادی و مراکز درمانی در شهرستانهای پنج گانه سیستان تعطیل نیستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۶ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از دیروز(شنبه) تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی افزود: ۴۶ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک از صبح امروز/یکشنبه/ تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان های زهک و نیمروز منطقه سیستان واقع در شمال این استان توزیع شده است.

رسول راشکی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۰ سبد غذایی میان مردم توفان زده ۲ روستای شهرستان زهک توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه، امداد رسانی به مردم شمال این استان همچنان ادامه دارد.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز /یکشنبه/ به ۶۳ برابر حد مجاز رسید.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۹ هزار و ۵۱۵ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی بیان کرد: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده های ارتباطی زابل - نهبندان، زاهدان - نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات