بازدید از فاز یک و ۲  پرورش ماهی شهید احمدیان در خرمشهر

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت:

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در بازدید از فاز یک و ۲  پرورش ماهی شهید احمدیان در خرمشهر اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ناموس و وطن، اسلحه به دست گرفتیم و دفاع کردیم اما امروز نوع مبارزه متفاوتت است و جبهه ما اقتصادی است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری امریکا و امثال آن رو در رو با ما نمی جنگند بلکه هر جا که بدانند میتوانند ضربه بزنند آن را عملی می کنند.

وی با بیان این که اجر جهاد در عرصه اقتصادی، کمتر از جبهه های جنگ و هشت سال دفاع مقدس نیست توضیح داد: همه ما خود را ملزم می دانیم که مسایل و مشکلات مردم خرمشهر را در اولویت قرار دهیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: همه ما خاطراتمان در خرمشهر و ابادان پا برجا است و وقتی پا در این نقطه می گذاریم تداعی زمان دفاع مقدس و جنگ و دیگر مسایل است.

وی ادامه داد: ۵۰ تا ۶۰ درصد مشکلات ما به خشکسالی که یک ابر بحران برای ما محسوب می شود باز می‌گردد، و مابقی نیز به سو مدیریت ها و سو تدبیرها برمی گردد.

حاجی زاده گفت: پدیده خشکسالی براساس نظر کارشناسان داخلی و بین المللی در ۷۰ سال اخیر، بی سابقه بوده است و خشکسالی جدی را در این زمینه تنسبت به سال های گذشته با لان رو به رو هستیم

وی با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی با خود به همراه می آورد گفت: کمبود آب شرب، تبدیل تالاب ها به کانون ریزگرد، توسعه عرصه های گرد و خاکی، آتش سوزی و .. بخشی از مشکلات خشکسالی است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: امسال خوزستان در میزان بارندگی نداشت چراکه بارش ما در استان نسبت به سال گذشته تنها سه درصد کاهش یافته که عدد بزرگی نیست، اما در بالا دست استان که حوزه آبریز استان خوزستان محسوب می شود و سدهای ما را باید پوشش دهند و پر کنند  استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیوله و بویر احمد قرار دارند که جزو ۱۰ استان فوق بحرانی بارش بودند.

وی ادامه داد:  شهریتان هندیجان با مشکل آب شرب رو به رو است چراکه مارون و زهره خشک شده است.

حاجی زاده گفت: بر اساس مطالعات علمی باید اول از هر چیزی انتهای حوضه های ابریز در نظر گرفته شود و براساس آن مطالعه کنیم.

وی افزود: استان خوزستان دچار مشکل در آب شده است و این موضوع به زیرساخت های استان نیز برمیگردد، هر انچه زیرساخت دارد مربوط به قبل از انقلاب است که بخشی از آن فرسوده شده است و بخش دیگری آن نیز در هشت سال دفاع مقدس دچار آسیب جدی شد.

مدیر ;ل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد:

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات