تحویل یک بهله پیغو به محیط زیست در اسلامشهر


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تحویل یک بهله پیغو توسط شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره خبر داد .
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید شهند با اعلام این خبر گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر تحویل یک بهله پیغو توسط شهروند دوستدار محیط زیست ، مامورین اجرایی این اداره پس از حضور در محل ، پرنده را ، تحویل گرفته و پس از تیمار اولیه جهت اقدامات درمانی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل کردند.
وی ضمن قدردانی از اقدام این شهروند دوستدار حیات وحش افزود : مردم طبیعت‌دوست و حامی محیط‌زیست شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی این‌چنین و هرگونه تخلفات شکار و صید و تخریب و تجاوز به محیط‌زیست موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
پیغو پرنده شکاری کوچکی از خانواده قوشیان است و در مناطق جنگلی بالکان و یونان تا شرق روسیه تخم‌گذاری می‌کند و برای زمستان‌گذرانی به نواحی جنوبی‌تر از مصر تا غرب ایران مهاجرت می‌کند. مهاجرت پیغو در دسته‌های بزرگ انجام می‌شود.این پرنده بر روی درختان لانه‌سازی می‌کند و ۳ تا ۵ تخم می‌گذارد. از پرندگان کوچک، حشرات و مارمولکها تغذیه می‌کند، این پرنده در زمره ی پرندگان حمایت شده است و برای حفاظت آن، اقدامات ویژه حفاظتی ضروری است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات