ایجاد فضای سبز پایدار برای حفظ هوای پاک در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در جمع شهرداران و مسئولان دستگاه های مرتبط ضمن ارائه گزارش میزان گرد و غبار استان در سال جاری و مقایسه با سال های گذشته، منشاهای گرد و غبار استان را معرفی و راهکارهای مقابله با گرد وغبار و کاهش اثرات آن را ارائه نمودند. وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای کاهش و جذب گرد و غبار افزایش سرانه فضای سبز شهری می باشد و با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر افزود: رویکرد جدید برای ایجاد فضای سبز، بومی سازی و استفاده از گونه های سازگار با کم آبی است. احمدی در راستای انتخاب گونه های مناسب هر منطقه عنوان کرد: مقرر گردید جهت انتخاب گونه مناسب کارگروه آموزشی با موضوع توسعه وجایگزینی فضای سبز شهرها با گونه های گیاهی بومی مناسب وکم آب بر و همچنین نحوه مقابله با آفات و مدیریت فضای سبز برای شهرداران استان برگزار گردد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با توجه به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: مقرر شد، شهرداران شهرهای استان از ظرفیت های مردمی برای توسعه فضای سبز از طریق فراخوان ها و اقدامات نوآورانه اقدام کنند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: به منظور انتخاب گونه های مناسب هر منطقه مقرر به منظور اجرای حداقل یک پایلوت گیاهان بومی استان در حوزه شهری خود را به عمل آورده وگزارش اقدامات را به دفتر فنی استانداری جهت جمع بندی وارائه در همین کارگروه ارسال نمایند.

گفتنی است: پانزدهمین کارگروه گرد و غبار استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، شهرداران و مسئولان دستگاه های مرتبط به دبیری حفاظت محیط زیست استان در سالن جلسات دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات