تلفات حیات وحش به علت بیماری در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد/ لزوم اقدام جهت پیشگیری از سرایت شیوع بیماریهای واگیر در حیات وحش

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در جمع مدیران و مسئولان دستگاه های استان ضمن معرفی تنوع زیستی و حیات وحش استان با ارائه گزارش کاملی وضعیت بیماری های حیات وحش را تشریح کردند. وی به اهمیت موضوع بیماری های حیات وحش در شورای مدیریت بحران استان اشاره کرد و افزود: همکاری بین بخشی ادارات کل حفاظت محیط زیست، دامپزشکی، امور عشایر و مرکز بهداشت جهت انجام اقدامات لازم در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری های حیات و حش در استان افزایش یابد تا دستگاه های مرتبط با تعامل هر چه بیشتر از شیوع این بیماری ها جلوگیری کنند. احمدی با اشاره به اهمیت نقش جوامع محلی در پیشگیری از این بیماری ها بر آگاهی سازی و آموزش جوامع هدف در پیشگیری از بیماری های مشترک انسان، دام و حیات وحش تاکید کرد.

این مقام مسئول در پایان با توجه به تلاش های حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از بیماری های حیات وحش و نداشتن گزارش تلفات در چند سال اخیر در استان، سیاست حفاظت محیط زیست کشور در توجه بیشتر استاندار، مسئولان و مدیران استان بر همکاری هر چه بیشتر جهت پیشگیری از شیوع این بیماری ها را موثر ارزیابی کرد.

گفتنی است: سومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ساعت ۸:۳۰ در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و باحضور مدیران و مسئولان کلیه دستگاه های استان در محل مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان تشکیل گردید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات