نهمین نشست ملی شبکه‌های استانی سازمانهای غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور برگزار شد

مراسم افتتاحیه  نهمین نشست ملی شبکه‌های سازمانهای غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی صبح امروز در سالن  اجتماعات اداره کل حفاظت محیط برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در ابتدای مراسم با بیان اینکه ما به عنوان مسلمان مسئولیم از منابع خوب استفاده کنیم  گفت مشکلات گاهی به تغییر اقلیم بر می گردد ولی عمق تالاب های ما وقتی به خشک شدن نزدیک می شود مشکلات بسیاری پیش می آورد و ما مسئولیم از دوستان شبکه بخواهیم که با مشارکت هم  از تجربیات استان های دیگر استفاده کنیم و هم افزائی داشته باشیم.

وی افزود امید می رود  با این کار پاسخی برای آیندگان خود و ذات پروردگار داشته باشیم .

در ادامه مراسم یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان این مطلب که  باید برای  کمک به سرسبزی کشور دست یاری با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی دهیم گفت  همگی ایرانی هستیم و اهداف مشترک داریم که آن هدف حفظ میراث سبز گذشتگان و سپردن آن به آیندگان است !

یوسف پور تصریح کرد  امروزه در دنیا جنگل ها را از منظر متفاوت ارزیابی می کنند ولی به صورت علمی شاخص ما باید حفظ تعادل اکولوژیکی باشد .

وی افزود ما مفتخریم در این استان سرسبز نادرترین و بهترین جنگل های جهان را از گذشتگان به ارث گرفتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد در بحث آبخیز داری تلاش می کنیم پوشش سبز استان را تثبیت کنیم و تفاهم‌نامه ای با محیط زیست امضا کردیم تا آبخیز داری را سرعت ببخشیم ...

مستشار قضائی و مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکتهای مدنی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم در ادامه این نشست با بیان مطالبی گفت در معاونت قضایی اول بحث پیشگیری را به دستور مقام معظم رهبری اولویت دار کردیم

رفاهی افزود اصل ۱۵۶ پنج وظیفه برایمان مشخص کرده که دو وظیفه  آن  تعقیب متهمان است اما سه وظیفه  اصلی ما شامل احیای قانون و نظارت ها ؛اقدام پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است  که ارتباط مستقیم یااین نشست دارد .

رفاهی تصریح کرد رویکرد ما توجه به مردم و استفاده از تمام ظرفیت های مردمی است که به طور واقعی و اطمینان داریم تا شما تشکل ها وارد نشوید کاری پیش نمی رود و باید از ظرفیت های عظیم شماها استفاده کنیم ...

وی گفت ۱۹۱ سمن محیط زیست داریم و درکل کشور ۲۰۰۰۰ سازمان های مردمی داریم که باید از پتانسیل و توان همه این عزیزان استفاده کنیم.

مستشار قضائی و مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکتهای مدنی ؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه  گفت از اکنون  برای سال ۹۸ پیشنهاد کارگروه مشترک منابع طبیعی و محیط زیست و سمن ها و قوه قضائیه را می دهم تا در بحث هایی مثل ساحل خواری؛ کوه خواری و زمین خواری ورود کنیم و اسنادش را چاپ کنیم .

وی گفت بحث دیگر ماده ۶۶ هست یعنی قانون بررسی کیفری که می گوید سمن ها باید اعلام‌جرم بکنند و گزارش بدهند ما پیگیری قضائی بکنیم

رفاهی در پایان گفت ما در نظر داریم در قوه قضائیه بزرگترین تشکل مردمی را تشکیل بدهیم او بابیان اینکه سجام ریشه فقهی دارد گفت  نظارت غیرمتمرکز را پیش خواهیم  برد یعنی می خواهیم در سجام هر مشکلی که می بینید را شما به عنوان دیده بان پیشگیری منعکس کنید و ما در سریع ترین زمان ممکن به دست عالی ترین مقام مربوطه برسانیم تامسیر دادگاه رفتن های شما را هموارتر می کنیم که این مساوی با  شدیدترین برخورد با متخلف خواهد بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات