خاک هرات به چشم اهالی سیستان و بلوچستان می رود

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس بررسی های بعمل آمده مشخص شده است طوفان پس از طی مرز غربی کشور افغانستان به طول  ۳۰۰ کیلومتر به تالاب هامون در کشور ایران رسیده که کاهش ارتفاع و بستر خشک تالاب بر تشدید پدیده گرد و غبار  تاثیرگذار بوده است .

نیره پورملائی افزود: نکته حاثز اهمیت دیگر در خصوص طوفان گرد و غبار دو روز اخیر در منطقه سیستان، درگیر شدن کل منطقه سیستان با پدیده گرد و غبار با توجه به وسعت انتشار آن بوده است .

پورملائی ادامه داد: تغییر جهت طوفان گرد و غبار به سمت کشورهای افغانستان و پاکستان و تاثیرپذیری بالای کشور پاکستان از طوفان گرد و غبار اخیر؛ فرامرزی بودن پدیده گرد و غبار و لزوم همکاری دو جانبه و یا چند جانبه و جلب مشارکت های بین المللی به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار را نشان می دهد .

پورملائی اشاره کرد: بالاترین غلظت ذرات معلق ثبت شده در منطقه سیستان در ساعت ۷:۰۰ صبح مورخ ۲۲/۰۵/۱۳۹۷ مقدار ۱۲۱۱۵ میکروگرم بر متر مکعب بوده که حدود ۸۰ برابر حد استاندارهای زیست محیطی است و به استناد همین غلظت بسیار بالای ثبت شده که به مدیریت بحران استانداری اعلام گردیده، نسبت به تعطیلی ادارات و ارگانهای حوزه سیستان در روزهای یاده شده اقدام گردیده است .

مدیر کل  حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  در پایان خاطر نشان کرد: تفسیر و بررسی تصاویر ماهواره ای با همکاری پژوهشکده تالاب بین المللی هامون انجام شده است که در اینجا از همکاری و همراهی پژوهشکده در موضوعات مرتبط با تالاب هامون قدردانی می نماییم .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات