مراسم صیانت از زیستمندان دریای خزر در انزلی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، این مراسم با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت کشتیرانی، به منظور تاکید بر اهمیت دریای خزر و حفظ اکوسیستم کم نظیر آن، بویژه گونه در خطر انقراض فوک خزری تشکیل شد.
در ابتدای این مراسم علی اکبر غنجی عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی ضمن ابلاغ پیام مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی به این همایش با بیان اینکه سه سال پیش در حاشیه همایش ارگان‌های دریایی و با پیشنهاد دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هسته اولیه طرح منقوش شدن کشتی های شرکت کشتیرانی خزر به تصویر فوک خزری شکل گرفت، گفت: برای شروع حمایت و به منظور رساندن این پیام که فوک خزری در خطر انقراض است با تایید دکتر سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد تصویری از تنها پستاندار دریای خزر تهیه شده و بر روی شناور‌ها نصب شود.
در ادامه، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ایراد سخنرانی پرداخت. فرشچی با اشاره به دریای خزر و محیط زیست این دریا به گونه فوک خزری اشاره کرد و با اظهار تاسف از کم شدن جمعیت این گونه در دریای خزر گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از صدهزار فوک خزری در این دریا داریم و نهصد هزار فوک در سی سال اخیر از بین رفت.
وی علت این کاهش را دلایل مختلف مختلف از جمله بیماری ها، آلودگی دریا، شکار و صید ناخواسته دانست.
فرشچی با تقدیر از اقدام سازمان کشتیرانی برای حمل تصویر فوک خزری، این اقدام را بسیار ارزشمند در حفاظت از محیط زیست دریای خزر دانست.
وی افزود: فوک خزری را واقعا باید نجات داد و مسولیت حاشیه نشینان خزر بسیار مهم است.
فرشچی افزود: همدلی و همکاری ارگانها  نشانگر این است که اگر به صورت تیمی کار کنیم می توانیم کارهای موثر انجام دهیم.
وی افزود: این کار در دولت تدبیر و امید نشان از عزم و  خواست کشور برای حفظ گونه ها دارد.
فرشچی ادامه داد: همکاری ارگان ها به خصوص ارگان های دریایی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم هر روز بیش از گذشته شاهد این چنین همدلی هایی در حفاظت از گونه های ارزشمند خزری باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات