ممنوعیت شکار در کوثر تمدید شد/ تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در روزهای اخیر اخبار خوبی از سوی اداره محیط زیست استان اردبیل مبنی بر تشدید نظارت‌ها در برخورد با شکارچیان غیرمجاز و تمدید ممنوعیت شکار در منطقه دربند مشکول به مدت ۵ سال دیگر شنیده می‌شود.

با توجه به کاهش چشمگیر بسیاری از گونه‌های جانوری و درخواست به حق حامیان محیط زیست و حیوانات از این سازمان برای ایجاد محدودیت در صدور پروانه شکار و یا جلوگیری از صید و شکار؛ این سازمان به ویژه در اردبیل فعالیت‌های گسترده و مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و حفاظت از انواع گونه‌های جانوری در کنار ترویج احساس مسوولیت در برخورد با طبیعت را به صورت عملی در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کرده است.

محمد خداپرست؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدیدی که روز گذشته در دربند مشکول شهرستان کوثر داشت، با اشاره به اینکه این منطقه مورد توجه حفاظت محیط زیست استان بوده و از زیستگاه‌های بسیار مهم جانوری در استان اردبیل محسوب می‌شود، از تشدید نظارت‌ها در برخورد با شکارچیان غیرمجاز و تمدید ممنوعیت ۵ ساله شکار در این منطقه خبر داد.

وی افزود: از جمله گونه‌های شاخص این منطقه می‌توان به برخورداری از پلنگ، خرس، سیاه‌گوش، کل و بز، انواع گونه‌های پرندگان و گیاهان شاخص اشاره کرد و نیازمند احساس مسوولیت بیشتر و افزایش فرهنگسای برای صیانت از این قبیل میراث ارزشمند هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: افزایش همکاری و تعامل مردم در حفاظت از محیط زیست مورد انتظار بوده و از اقشار مختلف مردم تقاضامندیم تا در خصوص مشاهده هر گونه تخلف آن را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

* تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز

یکی دیگر از اخبار خوبی که این روزها به صورت مرتب در خروجی سایت اطلاع‌رسانی محیط زیست استان اردبیل دیده می‌شود، تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز است؛ دستگیری شکارچیان غیرمجاز گراز وحشی در شهرستان بیله‌سوار؛ شناسایی و دستگیری صیادان غیرمجاز پرندگان در نمین، معرفی ۱۵۵ متخلف زیست محیطی در اردبیل، توجه به ساماندهی محیط‌بانان و گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق تحت پوشش از جمله فعالیت‌های شاخص اداره محیط زیست استان اردبیل برای برخورد با متخلفان شکار و جلوگیری از تاراج طبیعت است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات