پیام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روزپرستار/ همدلی همه ی اقشار جامعه برای صیانت از محیط زیست ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان این پیام توسط عادل عربی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور ۷۰۰ پرستار کشور قرائت شد.
متن پیام دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به شرح زیر است:
بسمه تعالی
خدمت بی ادعا، التیام آلام و رنج بیماران، تلاش های بی وقفه و شب زنده داری ها برای نگاهداشت نور حیات و مراقبت دلسوزانه و یاری رسان، داستان زندگی روزمره ی شما سپیدپوشان صبور، پرستاران خدوم و دلسوز ایران اسلامی است، آن گونه که شکوه عظمت و فداکاری پیام آور کربلا حضرت زینب (س)آن را به اوج شایسته اش رساند، تا جامعه بداند امید به زندگی در سخت ترین شرایط نیز در نگاه گرم و دستان آرامش بخش شما فرشته سیرتان و سفیران سلامت و مهربانی لانه کرده است.
برادران و خواهران ارجمند
نقش ارزشمند و خطیر شما عزیزان به عنوان رکن مهم از ارکان نظام سلامت در کشور بی بدیل است، باید اذعان داشت که امروزه سلامت جسم و روح آحاد جامعه در ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست سالم قرار دارد. محیط زیستی که در کمال تاسف به واسطه توسعه  نامتوازن و آلودگی های ناشی از زندگی صنعتی چون آلودگی هوا، آب، خاک، صدا و پسماند و در نهایت فقدان فرهنگ محیط زیستی، صحت و سلامت ما را تحت الشعاع قرار داده است.
در واقع می توان گفت چالش های اساسی محیط زیست امروز ما عمدتا از فاصله و انشقاق میان مردم و محیط های طبیعی پیرامون و فقدان شناخت عمومی نسبت به مسائل محیط زیستی و تبعات سوء منتج از آن می باشد که سرانجام محتوم آن چیزی جز اشاعه بی اعتنایی به محیط زیست، تخریب روز افزون منابع حیاتی و روند رو به افزایش آلودگی ها و تهدید حیات کلیه زیستمندان نخواهد بود.
عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی از ناحیه مشاغل و حرف، صنایع و خدمات مختلف در نهایت موجب شده که محیط زیست کشور ما هم اکنون از وضعیتی بسیار آسیب پذیر و شکننده برخوردار باشد.وضعیتی که می تواند در صورت عدم تغییر رویکرد، شرایط غیرقابل جبرانی را پدید آورد. برای مثال یکی از مصادیق عینی این آلودگی ها در واحدهای مرتبط با فعالیت شما عزیزان، نحوه مدیریت پسماندهای عادی و عفونی بیمارستانی است که عدم تفکیک و مدیریت صحیح و اصولی آن، ضمن تهدید سلامت شما پرستاران خدوم، در وهله نخست، موجب آلودگی از ناحیه واحدها و مراکزی می شوند که فی الواقع خود متولی سلامت و بهداشت جامعه هستند.از این رو تشریک مساعی، همراهی و همدلی کلیه اقشار جامعه برای صیانت از محیط زیست یک ضرورت مهم برای برون رفت از معضلات و مشکلات زیست محیطی پیش رو است.
لذا برگزاری این جشنواره با رویکرد فرهنگی- ورزشی، فرصت مغتنمی است تا به اهمیت محیط زیست سالم به عنوان بستر اساسی برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی به ارتباط متقابل میان انسان سالم و محیط زیست پاک باندیشیم.
شرکت کنندگان محترم در نهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی پرستاران سراسر کشور
ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه شما عزیزان ، یاری رسانی و همت والایتان را می ستایم و از درگاه خالق منان شادی و سلامتی و سعادت برای شما ایثارگران بی ادعا مسئلت دارم. در پایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی قدردانی نموده و اقامت خاطره انگیزی را برایتان آرزومندم.
عیسی کلانتری
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات