نشست خبری سیدباقر موسویان شهردار شبستر با اصحاب رسانه شهرستان شبستر برگزار شد

نشست خبری سیدباقر موسویان شهردار شبستر با اصحاب رسانه شهرستان شبستر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری شبستر ، سیدباقر موسویان شهردار شبستر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان شبستر گفت : اولویت مجموعه اداری ، تکریم ارباب رجوع بوده و خواسته های شهروندان سعی شده در اسرع وقت بررسی و حل شود.

موسویان ضمن تشکر از خبرنگاران بابت اطلاع رسانی در طول سال گفت : خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه مشکلات و ایراداتی که در شهر وجود دارند را به ما اطلاع میدهند تا در صدد رفع آن باشیم و از این بابت سپاسگزار هستیم .

شهرداری شبستر از ابتدای سال با خرید یک سرور جدید در حال راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری جدید است و در راستای الکترونیکی کردن شهرداری ، تمام پرونده های موجود اسکن شده و در سیستم وارد شده است .

در همین راستا شهرداری شبستر در بحث Gis که شهر پایلوت استان انتخاب شده میتواند این ادعا را کند که سیستم اطلاعات جغرافیایی و مکانی را تکمیل کرده است. وی افزود : ممیزی املاک هم در کنار Gis توسط پرسنل شهرداری انجام می شود تا نقشه و اطلاعات مربوط به املاک و پروژه های عمرانی به روز شود.در بحث سیستم اداری و نرم افزاری یک تحول بزرگ در شهرداری شبستر رخ داده است .

با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه شهرداری شبستر هم در بحث درآمدی متاثر شده است درآمد شهرداری کاهش یافته است اما خوشبختانه این مجموعه با رویکرد های اتخاذ شده توانسته در این وضعیت پروژه های عمرانی خود را اجرا کند و هزینه ای جاری خود را تامین کند.

شهردار شبستر از اعضای شورای اسلامی شهر که همواره با راهنمایی و حمایت خود مجموعه را در نیل به اهداف خود یاری نموده است تشکر و قدردانی نمود.

شعار شهرداری شبستر این است که به همه جای شهر نگاه یکسان داشته باشد و ساماندهی برخی محلات قدیمی مانند چهل گزی هم در همین راستا بوده است.

شهردار شبستر افزود : در ابتدای سال جاری شهرداری حدود ۱۳۵۰۰ نهال در شهر کاشته است که ۱۳ هزار آن در تپه نورالشهدا و بقیه در شهر کاشته شده و به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد.

از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸ میلیارد ریال در مجموعه پارک میشو و تپه شهدای گمنام توسط شهرداری شبستر هزینه شده است

سید باقر موسویان گفت : از ابتدای سال عملیات لکه گیری و آسفالت معابر شبستر شروع شده و ساماندهی بوستان های محلات در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی این بوستان های محلی را در شهر افزایش دهیم .

ساماندهی هفته بازار مدتی است که شروع شده و هم اکنون مرحله آسفالت آن در حال اجرا می باشد و شهرداری مصمم است مجموعه هفته بازار را برای رفاه حال شهروندان ساماندهی نماید.

سید باقر موسویان در خصوص بودجه های عمرانی و جاری شهرداری شبستر گفت : بودجه  شهرداری در سال ۹۷ در حدود ۹ میلیارد و  نهصد میلیون تومان است که حدود ۶ میلیارد آن بودجه عمرانی و بقیه بودجه جاری شهرداری تصویب شده است .وی افزود: در سال ۹۷ تعداد ۵۲ پرونده ساختمانی تشکیل و به کمیسیون ماده ۵ برده و ۴۵ پرونده جواب موافقت گرفته شده که ۲۸ پرونده مجوز صادر شده است و ۱۳ پروانه صادر شده است .

شهرداری در راستای درآمد پایدار اقدام به تهیه طرح برنامه ۵ ساله توسعه شهری نموده که در سال جاری طرح هایی همچون نوسازی و احداث واحدهای تجاری در خیابان طالقانی ، واحدهای تجاری و خدماتی در پارک میشو، یک واحدتجاری روبروی شهرداری، واحد تجاری و خدماتی در ورودی شهر با سرویس بهداشتی و نمازخانه، بهسازی و نوسازی حمام های دانشوری و احمدی با کاربری های رستوران و حمام سنتی و سایر طرح ها که پس از تصویب به اطلاع خواهد رسید.

سید باقر موسویان در خاتمه نیز با اشاره به عملیات ساماندهی ورودی بیمارستان شبستر گفت: ورودی بیمارستان در سال ۹۷ جدول کشی و آسفالت ریزی شد و برای روبروی بیمارستان فاطمیه شبستر دوربرگردان در نظر گرفته شده که به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد.در پایان این نشست شهردار شبستر از خبرنگاران شهرستان شبستر با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.

انتهای خبر /

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شبستر

    منبع خبر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر یک شهرداری در شهر شبستر می باشد

      نظرات