طرح جامع اصفهان بر عدالت محوری و مشارکت شهروندان مبتنی است

طرح جامع اصفهان بر عدالت محوری و مشارکت شهروندان مبتنی است

سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان تشریح کرد؛
آخرین وضعیت طرح جامع اصفهان/ طرح جامع اصفهان بر عدالت محوری و مشارکت شهروندان مبتنی است
سرپرست معاونت معماری و شهرسازی استان اصفهان، بازنگری طرح جامع شهری اصفهان را از مهم‌ترین اقدامات جاری عنوان کرد و گفت: بازنگری طرح جامع اصفهان با توجه به رویکردهای جدید وزارتخانه و لحاظ کردن موضوعات محیط زیستی و مساله کمبود منابع آب در دستور کار قرار دارد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، محمد بناییان، سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان درباره کمبود منابع آب و موضوع تامین آب در مباحث بلندمرتبه‌سازی در استان گفت: در جلسات کمیته‌های کارشناسی همواره این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و سوالاتی از این دست مطرح شده و پاسخ‌های آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته که آیا منابع منطقه‌ای آب در استان می تواند پاسخگوی ساختمان‌های بلند مرتبه باشد یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه کمبود آب در استان اصفهان از مسایل مهم است و به همین دلیل توجه به آن در همه ابعاد از جمله شهرسازی و معماری حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در بازنگری طرح جامع اصفهان به موضوع آب و محدودیت منابع آبی توجه ویژه‌ای خواهد شد.
بناییان در ادامه درباره موضوعات طرح بازنگری جامع اصفهان توضیح داد: آخرین بازنگری اصفهان مربوط به سال ۱۳۶۷ است و بازنگری طرح جامع این شهر با توجه به رویکردهای جدید وزارتخانه و نگاه جدی‌تر به موضوعاتی چون مسایل زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به اولویت‌ها در طرح بازنگری اصفهان اضافه کرد: از آنجایی که اولویت بازنگری این طرح کالبدی نبوده و بر مبنای مساله محوری است، مباحثی مانند موضوعات اقتصادی، سیما و منظر شهری، مشارکت مردمی و موضوعات مربوط به عدالت اجتماعی اصلی‌ترین گزینه‌های مورد نظر در این طرح هستند.
سرپرست معاونت معماری وشهرسازی این اداره کل در پاسخ به این سوال که "با توجه به اینکه شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح رود کناره‌ها و احیای رودخانه‌های شهری را به طور ویژه در دستور کار دارد، در همین راستا، استان چه اقداماتی را در رابطه با زاینده‌رود انجام داده است؟ گفت: با عنایت به کاربری‌های طرح جامع و تفصیلی شهر اصفهان و رویکرد ویژه به زاینده‌رود و پارک‌های حاشیه‌ای آن، شهرداری اصفهان با توجه به طرح‌های فرادست مورد اشاره اقدامات قابل توجهی در زمینه احداث پارک‌ها و فضای سبز حاشیه زاینده‌رود انجام داده است.
زاینده‌رود از نظر پارک‌های خطی همجوار آن و ساماندهی رودکناره‌ها بی‌نظیر است، چرا که چنین پارک خطی با این وسعت شاید کم نظیر باشد. این پارک از شرق تا غرب اصفهان ادامه دارد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات