ضرورت استقرار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد/ آگاهی بخشی و توانمند سازی هرگز نباید مغفول واقع شود

معاون ویژه استاندار و فرماندار مشهد مقدس صبح امروزطی نشست با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ،حفظ سلامت جامعه را به عنوان مهمترین وظیفه ای دانست که حفاظت محیط زیست اصلی ترین نقش را در تحقق آن ایفا می کند و هر چه زمان میگذرد ضرورت توجه به آن بیشتر هویدا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، احمد علی موهبتی ضمن اشاره به روند توسعه و راهکار های مدیریت تبعات  ناشی از آن در دیگر جوامع عنوان داشت : هرچند امروز شرایط خاص حاکم درکشور همچون وضعیت نامطلوب اشتغال و اعمال تحریم ها ،شرایط را متفاوت کرده است ، لیکن در این وضعیت یز بی توجهی به اصول حفظ محیط زیست و آنچه حیات را برای آینده گان به مخاطره بیاندازد قابل گذشت نیست.

وی تصمیم گیری امروز برای رفع آلایندگی را مقرون به صرفه تر از موکول کردن آن به آینده دانست و افزود:هر گونه بی برنامه گی در اعمال مدیریت، قطعاً تبعات اجتماعی  جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت و بر این اساس آگاهی بخشی و توانمند سازی هرگز نباید مغفول واقع گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز ضمن بیان ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم وپایش های زیست محیطی ضابطه مند در کلانشهر مشهد مقدس، خواستار همراهی و حمایت فرماندار از استقرار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد شد.

تورج همتی ضمن اشاره به پاره ای از چالش های موجود در شهرستان مشهد ،موضوع آلودگی هوای این کلانشهر ،بروز پدیده ریز گردها و بحران آب را برجسته ترین چالش های زیست محیطی این منطقه برشمرد و افزود : حسب مصوبه هیات دولت ، در تمامی جایگاه های توزیع سوخت در مشهد باید سوخت استانداردبنزین و گازوئیل یورو چهار توزیع شود که  این اقدام خود می تواند گام مهمی در تعدیل آلودگی هوای مشهد خصوصاً درنیمه دوم سال باشد و این درحالیست که به استناد پایش های صورت گرفته کارشناسان این اداره کل، این امر به شکل پوشش صد درصدی همچنان محقق نشده است.

وی درادامه به تبعات ناشی از دست رفتن کارکرد اکولوژیکی رودخانه حفاظت شده کشف رود به عنوان یکی دیگر از چالش های این کلانشهر اشاراتی داشت و متاسفانه این رودخانه به زهکش فاضلاب های صنعتی و شهری  مبدل شده است و علی رغم تلاش های فراوان بین بخشی در احیاء آن کماکان مشکلات عدیده ای را برای حاشیه نشینان و فراتر از آن برای دیگر مصرف کنندگان محصولات زراعی کشت شده در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام مسئول همچنین ضمن بیان وضعیت ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر مشهد از تنگناهای اعتباری موجود درنگهداری و راهبری تجهیزات سنجش خبر داد و خواستار همراهی فرمانداری در بهبود وضعیت حاضر شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات