لمس رنگارنگ تاریخ" با سرانگشتان کودکان و نوجوانان کاشانی

لمس رنگارنگ تاریخ" با سرانگشتان کودکان و نوجوانان کاشانی

مدیر مرکز ارتباطات و اموربین الملل با اشاره به دریافت بیش از ۴۰ اثر با موضوع تصاویری از بافت تاریخی کاشان جهت شرکت در مسابقه بین المللی نقاشی "لمس رنگارنگ تاریخ" اظهار داشت: از مجموع این آثار،  تعداد ۱۲ اثر برگزیده به دبیرخانه این مسابقه واقع در بورسای ترکیه ارسال شد.

مهدی بذرافشان با اشاره به عضویت کاشان درمجمع جهانی" لیگ شهرهای تاریخی" گفت: این مجمع مسابقه بین المللی نقاشی "لمس رنگارنگ تاریخ" را  ویژه کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۳ سال  با هدف توجه بیشتر این دانش آموزان به تاریخ و میراث فرهنگی شهر خود  برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد پس از انتخاب آثار برتر در نهایت یک اثر در گالری هنری "مرکز فرهنگی طیاره" بورسا به نمایش در خواهد آمد.

بذرافشان در پایان گفت: مراسم اهدای جوایز در زمان برگزاری کنفرانس لیگ شهرهای تاریخی (۷ الی ۹ سپتامبر/ ۱۶ الی ۱۸ شهریور) انجام می شود.

گفتنی است لیگ شهرهای تاریخی جهان در سال ۱۹۸۷ با هدف حفظ و توسعه شهرهای تاریخی با عضویت بیش از یکصد شهر تاریخی از سراسر جهان و به منظور تقویت همکاری و ارتباط بین شهرها تشکیل شد. شهرهای کاشان، اصفهان، نیشابور ، شیراز و یزد از  اعضای ایرانی این سازمان به حساب می آیند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات