دهمین آمارنامه شهر اصفهان اواسط مهرماه رونمایی می‌شود

دهمین آمارنامه شهر اصفهان اواسط مهرماه رونمایی می‌شود

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: دهمین آمارنامه شهر اصفهان در حال تدوین بوده و تا اواسط مهرماه سال‌جاری منتشر می‌شود.

رسول موسوی اظهارکرد: آمارنامه کتابی است که هر سال بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان تهیه می‌شود، این کتاب  یک مرجع معتبر، جامع و کارآمد و قابل اتکاء به آمار و اطلاعات در حوزه شهر است.

وی ادامه داد: اهم اطلاعات موجود در آمارنامه شهر اصفهان شامل مشخصلات عمومی شهر از جمله مساحت و جمعیت، اطلاعاتی درباره وضعیت کار، انرژی، ساختمان، گردشگری، خدمات اجتماعی، آموزش و اهم فعالیت‌ها، شاخص‌ها و آمار و اطلاعات مربوط به مدیریت شهری است.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان اضافه کرد: کتاب آمارنامه مطابق «استاندارد بین المللی طبقه‌بندی مشاغل» آماده و اطلاعات آن از طریق مکاتبه با ارگان‌های اجرایی استان، معاونت‌ها، سازمان و مدیریت‌های شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

موسوی با بیان اینکه آمارنامه هر سال با تنوع بیشتر اطلاعات و مکاتبه با ارگان‌های جدید تهیه می‌شود، ادامه داد: مشخصات بارز دهمین آمارنامه شهر اصفهان، استفاده از نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال‌های گذشته و سال ۹۵ همچنین استفاده از شاخص‌های مبتنی بر ارزیابی عملکرد است

وی با بیان اینکه امسال دهمین آمارنامه شهر اصفهان تا اواسط مهرماه سال‌جاری آماده می‌شود، اظهارکرد: حرکت در جهت ایجاد قرائت واحد از تعاریف و مفاهیم اطلاعات شهری، ایجاد بستر اطلاعاتی به عنوان زیرساخت مدیریت واحد شهری، فرهنگ‌سازی و ایجاد همگرایی در حوزه برنامه‌ریزی از دیگر اهداف کتاب آمارنامه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات