راه اندازی ۷۵ «میز خدمت» برای پاسخگویی به استعلامات شهروندان

راه اندازی ۷۵ «میز خدمت» برای پاسخگویی به استعلامات شهروندان

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۵ دفتر پیشخوان که از آنها به عنوان « میز خدمت» نام برده می شود، در سطح مناطق دایر و ۳۲ کارشناس شهرسازی، معماری و عمران به عنوان ماموران بازدید در دفاتر حضور دارند.

وحید مهدویان اظهارکرد: فعالیت‌های شهرداری به دو بخش میدانی و حاکمیتی تقسیم می‌شود و دفاتر کارگزاری شهرداری اصفهان نیز بر اساس مصوبه هیئت دولت وظیفه انجام اقدامات میدانی را بر عهده دارد تا شهروندان به جای مراجعه به شهرداری به دفاتر پیشخوان در قالب «میز خدمت» مراجعه کنند.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تشکیل پرونده برای ملک و ثبت درخواست شهروندان برای بازدید از ملک از جمله وظایف این دفاتر است، گفت: پس از انجام این اقدامات، مشخصات ملک برای تایید نهایی به شهرداری منطقه مربوطه ارسال و موارد مربوطه پیگیری می‌شود و پاسخ نهایی از شهرداری دریافت و در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه هیئت دولت و تاکیدی که درباره مصوبات سال ۸۲، ۹۳، ۹۶ و ۹۷ وجود داشته، دفاتر پیشخوان دولت به عنوان دفاتر کارگزاری در حوزه ارایه خدمات شهرسازی فعال هستند و بر اساس آمار دریافت شده از تیرماه سال گذشته تاکنون این دفاتر به ۱۰۶ هزار درخواست در حوزه شهرسازی پاسخگو بوده‌اند.

مهدویان حیطه اختیارات دفاتر پیشخوان را شامل استعلامات بانک، دفترخانه، حفاری، استعلام ادارات از دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: این دفاتر به جای شهرداری جوابگو است و در آینده بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، خدمات دیگری به آنها واگذار خواهد شد.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در هر منطقه از شهرداری حداقل شش دفتر پیشخوان فعال است، گفت: در مجموع ۷۵ دفتر پیشخوان به عنوان «میز خدمت» در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان دایر و ۳۲ نفر کارشناس شهرسازی، معماری و عمران به عنوان ماموران بازدید در دفاتر حضور دارند و در هر منطقه یک تا دو نفر مسئول پیگیری نیز مستقر است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد۱۷۰ دفتر پیشخوان دولت در شهر اصفهان فعال است که اکنون شهرداری بر اساس شرایط از ۷۵ دفتر استفاده می‌کند ، البته قابلیت توسعه تعداد دفاتر وجود دارد.

مهدویان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تعداد دفاتر و حیطه اختیارات آنها در آینده نزدیک در هر منطقه شهرداری اصفهان از هشت دفتر استفاده می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات