راه‌اندازی دبیرخانه توزیع سرانه‌های خدماتی در اصفهان ضروری است

راه‌اندازی دبیرخانه توزیع سرانه‌های خدماتی در اصفهان ضروری است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا ، در خصوص  طرح پیشنهادی " اصلاح فرآیند اولویت بندی کاربری‌های خدماتی" که از سوی شورای اسلامی شهر ارایه شده است، اظهار کرد: در طرح تفضیلی شهر اصفهان کاربری‌های مختلفی تعریف شده که بخشی از این کاربری‌ها مانند پارکینگ، فضای سبز و .. در اختیار شهرداری، فضاهای فرهنگی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضاهای درمانی و سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی استاندارهایی را برای سرانه‌های مختلف تعریف کرده است، افزود: طراحان طرح تفصیلی باید بر اساس سرانه تعریف شده از سوی شورای عالی شهرسازی جانمایی مکان‌ها را انجام می‌دادند و این نقدی است بر طراحان و همچنین بازنگری طرح تفصیلی که به این موضوع توجه نداشته‌اند.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرانه‌های ما در حال حاضر متناسب با استانداردهای شهرسازی نیست، ادامه داد: چنانچه این سرانه‌ها متناسب باشد در حوزه توزیع، کاستی وجود دارد و اغلب این توزیع منطقی نیست.

وی با بیان اینکه خدمات پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی در بازه زمانی تعریف شده باید توسط شهرداری تملک و اجرایی شود، اضافه کرد: چنانچه شهرداری امکان تملک سرانه‌های تعریف شده را نداشته باشد باید بازه زمانی را بیش از پنج سال را برای مالک تعیین کند تا مالک بتواند ملک خود را از بلاتکلیفی خارج کند.

ملت با تاکید بر اینکه شهرداری باید بر اساس استانداردهای تعریف شده پروژه‌ها را در میزان کمبود منابع اولویت بندی کند، افزود: شهرداری باید برای اولویت بندی پروژه‌ها الگوی خاص و دستورالعمل براساس نیاز سرانه به خدمات باشد و نه اینکه به صورت سلیقه ای عمل کند.

وی با بیان اینکه برای توزیع منطقی خدمات در سطح شهر باید ساماندهی انجام شود، افزود: باید اولویت بندی‌ها به گونه‌ای باشد که در نگاه اول خدمات به صورت عادلانه توزیع شود و در گام دوم نیز شهرداری همزمان با اولویت بندی منابع اجرای هر پروژه را نیز تامین کند تا در اجرای این پروژه‌ها وقفه‌ای ایجاد نشود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید دبیرخانه‌ای برای ساماندهی سرانه‌ها در شهر راه‌اندازی شود تا از تصمیم‌گیری های جزیره‌ای در حوزه توزیع سرانه‌ها از بین برود و تمام خدمات را در شهر مدیریت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات