تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه نجف آباد

تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه نجف آباد

تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه نجف آباد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در مراسمی که پیش از ظهر۱۳ مردادماه، به میزبانی مجموعه خزانه شهرداری در کنار باغ موزه این شهر در آستانه هفدهم مرداد روز خبرنگار برگزار شد، در حضور مدیران ارشد شهرستان از فعالین این عرصه تقدیر به عمل آمد.


در این برنامه برای اولین بار طی سال های اخیر به صورت مشترک و با میزبانی شهرداری برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد در سخنانی بیان داشت: نقش خبرنگاری از همان صدر اسلام مورد توجه قرار گرفت و در شرایط حساس و پیچیده کنونی نیز نقش آن اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.


حسناتی با تقدیر از همدلی و وحدت موجود در بین مسئولان شهرستان بیان داشت: اصحاب رسانه می توانند ضمن انتقاد به موقع و سازنده، روح امید و نشاط را بهتر از گذشته در متن جامعه تزریق کنند و مانع از تحقق اهداف دشمن در بزرگنمایی مشکلات و ایجاد روحیه یاس و ناامیدی شوند.
در ادامه هم خبرنگاران حاضر به بیان نقطه نظرات خود به صورت بسیار کوتاه پرداختند که در این میان وجه مشترک صحبت های مطرح شده، تقدیر از عوامل برگزار کننده این برنامه بود. موارد دیگری همچون لزوم خرید روزنامه و مجلات توسط دستگاه های دولتی، راه اندازی ایستگاه های مطالعه و فعال شدن دکه های مطبوعاتی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.


ابوترابی نماینده مجلس، مجتبی راعی فرماندار، منتظری شهردار، گودرزی رئیس شورای اسلامی شهر و تعدادی از منتخبان مردم در پارلمان شهری وعلیرضا شرکت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضرین در این نشست را تشکیل می دادند.
انعکاس ضعف ها و قوت ها
مهندس مجتبی راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیگر سخنران این جلسه بود که از روز خبرنگار به عنوان فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف فعالیت های صورت گرفته در این عرصه یاد کرد و اظهار داشت: رسانه ها را به حق باید رکن چهارم دموکراسی دانست که در شرایط حساس کنونی، وظیفه ای حساس تر از گذشته پیدا کرده اند و بایستی با تقویت موضوع اطلاع رسانی بتوانیم هر چه بهتر از مسائل خطیر پیش رو عبور کنیم.


راعی همچنین از امانت داری، بلند نظری و داشتن دانش و عشق به کار به عنوان ویژگی های مورد انتظار اصحاب رسانه یاد کرد و اظهار داشت: در کنار تاثیراتی که بازگشت تحریم ها و دشمنی های استکبار بر اقتصاد کشور داشته، باید قبول کنیم که برخی مشکلات هم به ضعف های ساختاری اقتصاد ما بر می گردد و در این راستا بایستی اقدامات و تلاش های صورت گرفته در مسیر رفع مشکلات برای مردم تبیین شود.
معاون استاندار اصفهان به اولین نشست خود با اصحاب رسانه در هفته های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: از جمله موارد مطرح شده، تقویت روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بود که در همین راستا دکتر عشقی که از اساتید ارتباطات هستند را در مجموعه به کار گیری کرده ایم و امیدواریم به زودی شاهد تقویت این عرصه باشیم.
بررسی ویژه مشکلات شهرستان در هفته آینده
دکترابوترابی نماینده مردم در مجلس نیز با تقدیر ویژه از تلاش های شبانه روزی تمامی فعالین این عرصه اظهار داشت: خبرنگاران با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، تمامی تلاش خود را در عرصه اطلاع رسانی به موقع و شفاف به اقشار مختلف مردم به کار بسته اند و امیدواریم در آینده نیز با تشکیل جلسات مدیران ارشد شهرستان، بتوانیم اقدامات خاصی را برای جبران بخشی از این تلاش ها انجام دهیم.


ابوترابی با اشاره به آسفالت هشت کیلومتر دیگر از عملیات دو بانده کردن جاده پلیس راه به علویجه در حوزه استحفاظی شاهین شهر در هفته های اخیر اظهار داشت: به احتمال زیاد هفته آینده شاهد تشکیل جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در نجف آباد با حضور استاندار اصفهان خواهیم بود که از این فرصت می توان برای تبیین و تشریح مهمترین مشکلات شهرستان و اخذ دستورات لازم در این خصوص استفاده کرد.
وی همچنین از همدلی شکل گرفته در نجف آباد با وجود احترام به تمامی علایق و تفکرهای موجود تجلیل کرد.
تکذیب افزایش عوارض
مهندس مجتبی گودرزی رئیس شورای اسلامی شهر نجف آباد نیز در ادامه این جلسه از خبرنگاران به عنوان دیده بان واقعی مسائل و مشکلات اجتماعی یاد کرد و گفت: ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و انتقال نقطه نظرات آن ها در موضوعات مختلف، عملکرد بسیار مهمی است که شما اصحاب رسانه بر عهده دارید.


مهندس گودرزی به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص افزایش نرخ عوارض توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز واکنش داد و گفت: هیچ گونه افزایشی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر نداشته ایم و در مورد عوارض نوسازی باید به این نکته اشاره کنیم که نرخ آن بر اساس بخشنامه وزارت کشور تعیین می شود و مدیریت شهری هیچ گونه نقشی در آن ندارد.
وی خاطر نشان ساخت در گذشته بعضاً تا ۱۵۰ هزار تومان در سال به عنوان عوارض جمع آوری پسماند از شهروندان اخذ می شد، در سال جاری سقف این هزینه ها را به حداکثر پنجاه هزار تومان محدود کرده ایم.
مهندس مجید پزشکی دیگر عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای شهرستان دیگر مسئولی بود که طی سخنانی کوتاه به تقدیر از فعالیت خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخت.
طرح واقع بینانه مشکلات خبرنگاران در شورا
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد که سفر مکه اش در روزهای آینده اصلی ترین دلیل برگزاری زودتر از موقع نشست تجلیل از خبرنگاران بود، به عنوان آخرین سخنران این جلسه گفت: به امید خدا در بازگشت از سفر معنوی حج، مسائل و مشکلات مربوط به خبرنگاران و اصحاب رسانه را به صورت تخصصی و واقع بینانه در صحن شورای اسلامی شهر بررسی خواهیم کرد و در حد امکانات و توان موجود در مسیر رفع آن ها تلاش می کنیم.


مهندس منتظری به نقش تاثیرگذار اطلاع رسانی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه در سال های اخیر ارتباط و تعامل خوبی با رسانه ها داشته ایم و این روند نیز در آینده به منظور انعکاس هر چه بهتر فعالیت های صورت گرفته در مسیر خدمت رسانی به شهروندان ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بسیاری از ایده ها و طرح های ابتکاری که مورد استقبال عموم شهروندان و مسئولان ارشد شهرستان قرار گرفته را شهروندان پیشنهاد کرده اند و همین موضوع به خوبی اهمیت و جایگاه خبرنگاران را به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان نشان می دهد.


در پایان و پیش از مراسم نماز جماعت نیز از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح تقدیر، تندیس، کتاب و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد و حاضرین به رسم همیشه عکس یادگاری گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نجف آباد

    منبع خبر

    شورای شهر نجف آباد

    شورای شهر نجف آباد یک شورای شهر در شهر نجف آباد می باشد

      نظرات