تردد ایمن، آرزوی دیرینه مردم دولت آباد/ زیباسازی و بهسازی ورودی شهر نمایانگر فرهنگ غنی و هویت شهری

پس از سالها انتظار خواسته دیرینه مردم ولایتمدار دولت اباد “طرح بلوار جانبازان” (محور مواصلاتی دولت آباد به کلان شهراصفهان) در شورای عالی برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

حمیدرضا فدایی شهردار دولت آباد پس از تصویب “طرح بلوار جانبازان” در شورای عالی برنامه ریزی و توسعه استان در مصاحبه با واحد خبر شهرداری گفت: سال هاست که اهالی شهرستان برخوار و به خصوص ساکنان و شهروندان دولت آباد، در کنار تحمل تاثیرات سوء عوارض تجمعی آلاینده‌ها از تردد بیش از حد وسایل نقلیه در جاده منطقه صنعتی نیز گلایه مند هستند و رفع این معضل اساسی جزو اصلی ترین و مهمترین مطالبات آنهاست.

وی اضافه نمود: تردد زیاد کامیون ها و تریلر های باربری در خیابان اصلی متصل به مرکز اصفهان، علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین؛ عامل بروز بسیاری از حوادث رانندگی در شهرستان برخوار شده، تصادفاتی که برخی از آن ها با صحنه هایی دردآور آمیخته شده است و مسیر جاده دولت آباد به کلان شهراصفهان را به یک  محل حادثه خیز مستعد تصادفات شدید رانندگی که اغلب منجر به جرح و یا مرگ می شود، تبدیل نموده است و تلفات سنگین سالیانه دل هر صاحب دردی را متاثر می کند.

شهردار دولت آباد در ادامه با اشاره به مشهود بودن وضعیت بسیار بد این جاده (جاده منطقه صنعتی) در زمان عصرها و شب ها، اظهار داشت: طبق گزارش پلیس راهور شهرستان برخوار در خصوص تصادفات دو سال اخیر بلوار امام خمینی(ره) نشان دهنده این است که متاسفانه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به میزان ۳۴ درصد افزایش تصادف در این بلوار محقق شده است.

مهندس فدایی با بیان این مطلب که تنها محور ارتباطی از شهر اصفهان به دولت آباد در وضعیت موجود بلوار امام خمینی(ره) است،گفت:  اتصال بلوار جانبازان دولت آباد به بلوار فرزانگان اصفهان به عنوان محور مکمل بلوار امام خمینی جهت دسترسی به شهر دولت آباد و سایر مراکز موجود در منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و مسیر پیشنهادی به طول حدود ۷ کیلومتر از سال ۱۳۸۰ در دستور کار شهرداری دولت آباد قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: عملیات اجرایی پروژه بلوار جانبازان از سال ۱۳۸۲ شروع شد و در محدوده شهر دولت آباد تا مرحله قبل از اجرای روکش اسفالت بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و ادامه مسیر به طول ۳ کیلومتر در حریم کلان شهر اصفهان مغفول ماند و همین امر باعث شد تا سرمایه ملی که در جهت ساخت و راه اندازی این شریان حیاتی هزینه شده سالیان سال به صورت ناتمام رها شود.

فصل جدید برای پروژه بلوار جانبازان

فدایی شهردار دولت آباد از آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، بعنوان فصلی جدید برای پروژه بلوار جانبازان یاد کرد و گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر ، شهردار و اعضای شورای شهر با همتی مضاعف درصدد رفع این مشکل در راستای خدمت به مردم گام برداشتند.

شهردار مرکز شهرستان برخوار همچنین بیان داشت: در کنار پیگیری مدیریت شهری در جهت رفع مشکل باقی مانده در حریم کلان شهر اصفهان، ضرورت بازنگری و ارزیابی طرح ها و برنامه های فرادست در محدوده بلافصل طرح اتصال بلوار جانبازان دولت آباد به بلوار فرزانگان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت تا دید جامع تر و ارزیابی دقیق تری انجام شود.

وی اضافه نمود: با توجه به اطلاعات برداشت شده و تحلیل های ترافیکی انجام گرفته مسیر جدیدی پیشنهاد شد که احداث مسیر پیشنهادی علاوه بر ساکنان و مراجعه کنندگان به دولت آباد، منافعی را برای ساکنین شمال شهر اصفهان، مراجعه کنندگان به شهرک صنعتی دولت آباد، ساکنان دستگرد، خورزوق و سایر مراکز جمعیتی محدوده شمال شهر اصفهان، رفع معضلات ترافیکی حاصل از برگزاری مسابقات در ورزشگاه نقش جهان و … خواهد داشت. همچنین با تکمیل شبکه معابر در محدوده مورد مطالعه باعث برقراری دسترسی مناسب به مراکز جذب و تولید سفر در محدوده می باشد. از مهمترین مزیت احداث محور مورد مطالعه روانی ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در محور دولت آباد است.

مهندس فدایی کمک به کاهش تصادفات در منطقه (بالا بودن آمار تصادفات در وضع موجود)، کاهش بار ترافیک در محور دولت آباد، افزایش دسترسی به ورزشگاه نقش جهان ، تفکیک سفرهای با مقصد دولت آباد از سفرهای شهرک صنعتی و ….، تفکیک ترافیک خودروهای سنگین از خودروهای سبک، کاهش بار ترافیکی جاده خورزوق و بلوار معلم و همچنین بلوار بعثت در منطقه ۱۴، افزایش مطلوبیت دسترسی به سایرمراکز جمعیتی محدوده، استفاده از زیرساخت شکل گرفته جهت دسترسی مسافران قطار سریع السیر به اصفهان، اتصال سریعتر شهر دولت آباد به خیابان کاوه و محدوده خیابان چهارباغ اصفهان و همچنین امکان اتصال به کمربندی شرق اصفهان و ورود آسان تر به آزادراه اصفهان کاشان (پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص)) را از مزایای محور جدید براساس اطلاعات بدست آمده و تحلیلهای ترافیکی صورت گرفته عنوان کرد.

حمیدرضا فدایی در کنار موارد ذکر شده اشاره ای هم به اهمیت زیباسازی ورودی شهر، امر مهمی که مورد غفلت قرار گرفته پرداخت و تصریح نمود: ورودی هر شهر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری بالایی در معرفی صحیح آن شهر، جاذبه‌های گردشگری و شناسایی مفاخر و مشاهیر آن و هم چنین عرض خیرمقدم به مسافرین و رهگذران داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر مورد توجه و دقت مسافران و رهگذران است و به نوعی فرهنگ و هویت ملی مردم را به نمایش می‌گذارد، لذا باید نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد .

شهردار دولت آباد اظهار داشت: این در حالی است که در بدو ورود به شهر دولت آباد که مرکز شهرستان برخوار است با تصاویری نظیر سنگبری ها، کوره پزی ها، انبارها و گاراژ‌ها مواجه می شوید که نه تنها نشانی از هویت شهری ندارد بلکه تاثیر ناخوشایندی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند.

وی اضافه نمود: با عملیاتی شدن ادامه پروژه بلوار جانبازان ورودی جدیدی برای شهر دولت آباد به فراخور فرهنگ غنی این شهر و شهرستان در پی خواهد داشت.

حمیدرضا فدایی شهردار دولت آباد در پایان از محقق شدن آرزوی دیرینه مردم شریف شهردولت آباد برای تردد ایمن به کلان شهر اصفهان خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی  با تلاش و پیگیری مداوم شهرداری و شورای اسلامی شهر دولت آباد و حمایتهای بیدریغ استاندار معزز و مدیران ارشد استانداری، همراهی و همکاری دلسوزانه فرماندار و کارشناسان فرمانداری برخوار ، مدیران و کارشناسان شهرداری اصفهان ، مدیران و کارشناسان اداره راه وشهرسازی شهرستان و استان و مدیران و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان و استان پس از سالها انتظار خواسته دیرینه مردم ولایتمدار دولت اباد طرح بلوار جانبازان (محور مواصلاتی دولت آباد به کلان شهراصفهان) در شورای عالی برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

بیست و دوم مرداد ۹۷

انتهای پیام/

لینک اصل خبر در سایت شهرداری دولت آباد

    منبع خبر

    شهرداری دولت آباد

    شهرداری دولت آباد

    شهرداری دولت آباد یک شهرداری در شهر برخوار می باشد

      نظرات