مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در ساختمان شورای اسلامی شهر طالقان

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در ساختمان شورای اسلامی شهر طالقان

روابط عمومی شهرداری طالقان / بمناسبت شهادت خبرنگار شجاع شهید محمود صارمی ، مراسمی جهت تجلیل از خبرنگاران شهرستان و گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبر نگار در ساختمان شورای اسلامی شهر با حضور مهندس علی قاسم پور شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، خبرنگاران شهرستان طالقان وکارکنان روابط عمومی های شهرداری و فرمانداری  برگزار گردید.

در آغاز این مراسم جناب  سید حسن میر حسینی ریاست شورای اسلامی شهر با تبریک روز خبرنگار عنوان نمود : خبر نگار وظیفه خطیری بر عهده دارد که اولین و مهمترین آن رسالت کاری اوست و حق جویی و حق گویی در سرلوحه کارهای او قرار دارد.

میر حسینی افزود: رابطه ای بین خبرنگاران و مدیریت شهری جهت اعتلای فرهنگی و توسعه شهرمان لازم و ضروریست که خوشبختانه این ارتباط در سطح شهرستان وجود دارد.

در ادامه دکتر نادر صادقیان عضو دیگر شورای شهر و مسئول حقوقی شورا با ذکر این مطلب که صدای مردم در رسانه ها باید  پررنگ تر باشد گفت : با توجه به مشکلات موجود در کشورمان رکن پنجم قدرت (( رسانه )) است و اگر رسانه های مشهور رسالت خود را رعایت نکنند مطالبات مردمی به گوش مسئولین نخواهد رسید. وی اضافه کرد : مردم برای مطالبات خود به شورا مراجعه می کنند و این زیباست. شورا شروع به مطالبه گری از مدیران شهرستان نمود که این امر خود کمک بزرگی به روند توسعه شهرستان می نماید.

دکتر صادقیان با اعلام این مطلب که شهر طالقان احتیاج به یک اتاق رسانه دارد گفت : خواهش من از خبرنگاران شهرستان اینست که : با توجه به وجود  مسائل  در دستگاههای اداری ، مطالبات مردم ازبدنه مدیریتی شهرستان را مطرح وواردگفتگووطرح  پرسش  و درخواست ارائه برنامه ازسوی ادارات ودستگاه های مختلف شوند.

مهندس حامد صادقیان رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر با تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران شهرستان طالقان بواسطه استفاده از ابزار های مجازی و انعکاس اخبار از این طریق عملکرد مناسبی در سال های گذشته داشته اند.

وی افزود:خبرنگاران باید مطالبه گری از مسئولین را افزایش دهند و ما آماده پاسخگویی به سوالات مردم در شورای شهر هستیم.

خانم حمیرا مقیمی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت روز خبرنگار بیان داشت :با وجود منطقه ای  کوچک  خبرنگاران خبره و هنرمندی داریم و خواسته من از خبرنگاران محترم این است که حقیقت ها را عنوان کنند تا بتوانیم حق طالقان را بگیریم . وی خبرنگاران را زبان گویای شهرستان  دانست.

در این مراسم مهندس شعیب فرامرزی نایب رییس شورای اسلامی شهر طالقان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران شهرستان طالقان گفت: مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و  آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی شود. وی ادامه داد : تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در این عرصه خطیر  از خداوند متعال خواستارم.

سپس مهندس علی قاسم پور شهردار طالقان با تبریک روز خبرنگار در جواب یکی از خبرنگاران که از عدم گفتگوی مردم در بیان مشکلات شهرستان با خبرنگاران انتقاد داشت گفت : فرهنگ سازیِ مطالبه گری در مردم باید افزایش یابد و من فقط چهار رکن نجابت ، نجابت ، شرافت و اصالت را تنها دلیل عدم گفتگوی مردم با خبرنگاران می دانم وی خواستار تعاملات دو سویه با مردم شد و خبرنگاران را مغز متفکر شهردانسته و ایده و تفکر آنان در جهت پیشرفت شهر را ضروری بر شمرد.

مهندس علی قاسم پور شهردار طالقان بیان داشت : با تصویب شورای اسلامی شهر خانه رسانه در شهرستان طالقان در سال اینده راه اندازی خواهد شد.

در ادامه خبرنگاران شهرستان به بیان نقطه نظرات و مشکلات کاری خود پرداختند.

آقای فریزندی از خبرنگاران با سابقه طالقان در قسمتی از سخنان خود گفت : هیچ وقت به رسانه و اطلاع رسانی بهایی داده نشده و بسیاری از کارهای شهرستان مغفول مانده است

وی اظهار داشت : به سادگی نمی توان وارد فضای اداری شد و اطلاع رسانی به خبرنگاران  برای شرکت در جلسات وجود ندارد. خبرنگاران طالقان با بیان اینکه طالقان رسانه ندارد خواستار تشکیل اتاق فکر در شهرستان شدند.

در پایان لوح های سپاس و هدایایی به رسم یاد بود و تقدیر به خبرنگاران شهرستان  از طرف شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طالقان اهداء گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات