پاسخ مشترکان به فراخوان شرکت ملی گاز

پاسخ مشترکان به فراخوان شرکت ملی گاز

www.BanaNews.irمردم به فراخوان شرکت ملی گاز پاسخ دادند. به دنبال فراخوان شرکت ملی گاز مبنی بر بازبینی مجدد قبوض گاز مشترکانی که نسبت به گازبهای خود اعتراض دارند، شماری از مشترکان که نسبت به بهای قبض گاز مصرفی تردید داشتند، روز گذشته به ادارات منطقه‌ای شرکت ملی گاز مراجعه کردند. بر همین اساس، خبرگزاری «مهر» گزارش تصویری مراجعات مردمی به ادارات گاز استانی را منتشر کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، با افزایش انتقادات مردم نسبت به قیمت گاز در قبوض جدید، مدیرعامل شرکت ملی گاز در واکنش به این موضوع دو روز پیش اعلام کرد: «ما آماده پاسخگویی به هموطنان عزیز درباره قبوض گاز هستیم.»«جواد اوجی» در خصوص انتقاد برخی از مشترکان نسبت به بار مالی قبوض گاز طبیعی، گفته بود: «در حال حاضر تمامی مشترکان گاز خانگی که نسبت به بار مالی قبوض گاز ابهام یا اعتراض دارند، می‌توانند به ادارات و شرکت‌های گاز استانی سراسر کشور مراجعه کنند.»

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تاکنون خطای انسانی در محاسبه گازبهای مشترکان خانگی هیچ تاثیری نداشته است، اظهار کرد: «برای بررسی مجدد گازبهای مشترکان خانگی کارگروه‌های ویژه ای در سطح گازهای استانی و ادارات گاز تشکیل شده است.»

در این بین در مقابل اعتراضات مردم نسبت به افزایش نامتعارف گازبها در قبوض دوره اسفند ماه، مقامات مسوول در شرکت ملی گاز معتقدند: «تنها یک درصد از مشترکان خانگی قبض‌های میلیونی دریافت کرده‌اند.» آماری که از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد تردید قرار گرفته است و حتی معتقدند: «این آمار خیلی بیشتر از این است.»

پس از افزایش دامنه اختلافات در آپارتمان‌ها و بازتاب‌های افزایش قیمت گاز در محافل مختلف، نمایندگان ملت در کمیسیون انرژی جلسه‌ای را با حضور مسوولان شرکت ملی گاز و کارشناسان مربوطه ترتیب دادند که در نهایت آنها هم از توضیحات شرکت ملی گاز قانع نشدند.شرکت ملی گاز که ابتدا به مشترکان هشدار داده بود که در صورت عدم پرداخت قبوض گاز، بعد از یک اخطار ،۴۸ ساعت بعد گاز آنها را به طور موقت قطع می‌کند،دیروز اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی گاز، قطع گاز مشترکان بدهکار خانگی صحت ندارد.سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با «مهر» در واکنش به انتشار برخی از گزارش‌ها مبنی بر حضور ماموران شرکت گاز برای قطع گاز مشترکان خانگی در سطح برخی از شهرها و استان‌های کشور گفت: «در حال حاضر گاز هیچ یک از مشترکان خانگی و تجاری به دلیل عدم پرداخت هزینه قبوض گاز قطع نشده است».

اما با این وجود، سخنگوی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه از ۳۰ سال گذشته تاکنون قطع گاز مشترکان بدهکار خانگی مستلزم انجام یکسری مراحل قانونی است، تصریح کرد: «بر این اساس ابتدا برای مشترکان خانگی سه مرحله اخطاریه صادر می‌شود.» وی افزود: «پس از صدور اخطاریه و در صورت عدم پرداخت گازبها در مرحله اول به صورت موقت ۲۴ ساعت و در مرحله دوم به صورت موقت گاز مشترکان خانگی ۴۸ ساعت قطع خواهد شد.»

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه تمامی مشترکان گاز خانگی تا ششم اردیبهشت ماه برای پرداخت قبوض گاز مهلت دارند، تاکید کرد: «در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مشترکان گازبهای خود را پرداخت کرده‌اند.»

بوجارزاده با یادآوری اینکه گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که پرداخت قبوض گاز طبیعی در استان‌های مختلف روندی عادی دارد، یادآور شد: «علاوه بر این در تمامی ادارات و شرکت‌های گاز استانی کارگروه‌هایی برای پاسخگویی به مردم و مشترکان معترض برای بررسی وضعیت بار مالی قبض‌های گاز تشکیل شده است.»

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت تداوم واکنش‌ها، مطالبات شرکت ملی گاز از مشترکان، برای دوره جدید افزایش خواهد یافت. در همین حال، سخنگوی شرکت گاز دیروز اعلام کرد: «۷۰ درصد مشترکان قبوض گاز خود را پرداخت کرده‌اند.» این آماری است که برای پرداخت قبوض بهمن ماه در پیش از عید نیز از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام شده است. «کارشناسانی که اخبار گاز را پیگیری می‌کنند بعید می‌دانندکه قبوض اسفند ماه که بعد از عید توزیع آن شتاب گرفت و با اعتراضاتی هم همراه شده است، به این سرعت ازسوی مشترکان پرداخت شود.

 

 

    نظرات