افزایش درآمد سرانه شهروندان ضروری است/ جذب سرمایه گذاری آذربایجانی های خارج از کشور برای توسعه تبریز

افزایش درآمد سرانه شهروندان ضروری است/ جذب سرمایه گذاری آذربایجانی های خارج از کشور برای توسعه تبریز

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر در دیدار با دکتر محمدی رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه اقتصاد شهر در کنار دیگر وظایف ۲۸گانه شهرداری ها جز اصلی ترین وظایف شهرداری ها است، گفت: ما مجبوریم به سمت افزایش درآمد سرانه شهروندان تبریز حرکت کنیم و در این راستا جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راهها برای افزایش سرانه درآمد شهروندان است.

وی دیگر موضوع مهم برای افزایش درآمد شهر را جذب سرمایه گذار دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت گردشگری دو بال مورد نیاز برای پرواز به سمت توسعه شهر است.

مهندس ایرج شهین باهر افزود: تمام سعی و تلاش مدیریت شهری بر این استوار است که در دو حوزه مورد اشاره، با لحاظ اولویت ها کار اثرگذار انجام دهیم و از ابتدای کار در این دو حوزه نیز سعی در کاهش ضریب ریسک کرده ایم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور افزود: وضعیت اقتصادی امروز کشور و تبریز ایجاب می کند که به سمت جذب سرمایه همشهریان خارج از کشور برویم.

شهین باهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت جذب سرمایه گذاران تبریزی ساکن در خارج از کشور گفت: تبریزی ها و آذربایجانی های ساکن خارج از کشور اولا فضای اقتصادی و فعالیت شهر تبریز را می شناسند و ثانیا به تبریز تعصب و عرق دارند که باید بتوانیم از این دو مزیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

شهردار تبریز در ادمه سخنانش گفت: سرمایه گذاران بسیاری از تبریز در خارج از کشور فعالیت می کنند که در حوزه تجارت و صنعت در این کشورها حضور دارند و فعالیت می کنند حتی آمارهای غیر رسمی حکایت از این است که برخی از فعالان اقتصادی تبریزی الاصل در برخی کشورها جز ۱۰ نفر  اول هستند.

وی افزود: حضور و فعالیت تجار، سرمایه گذاران و صنعتگران تبریز در کشورهخای مختلف ظرفیت بزرگی برای ماست تا با جذب و جلب مشارکت آنان برای سرمایه گذاری در شهر برای توسعه تبریز قدم برداریم و در این راستا باید از صاحبان سرمایه خارج از کشور دعوت کنیم تا به اقتصاد شهرشان کمک کنند.

شهردار تبریز با تقدیر از حضور رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در تبریز اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت های وزرات امور خارجه و شورای ایرانیان خارج از کشور می تواندکمک اساسی به جذب سرمایه گذاران تبریزی و آذربایجانی خارج از کشور نماید.

دکتر محمدی رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور نیز در دیدار با شهردار تبریز گفت: هدف از سفر به تبریز سنجش زمینه های لازم برای استفاده از ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور برای توسعه این کلانشهر است.

وی بااشاره به امواج مهاجرت نیروهای فکری و سرمایه ها به خارج از کشور در سالیان مختلف اظهار داشت: واقعیت این است که باید نسبت به حضور و فعالیت ایرانیان در کشورهای مختلف به صورت فرصت محور نگاه داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور افزود: ارزش افزوده ای که ایرانیان در خارج از کشور ایجاد می کنند بسیار بالاست و به همیت دلیل باید با ایجاد زمینه های لازم به دنبال جلب و جذب مشارکت آنان در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

محمدی افزود: آذربایجانی ها به همراه سایر هموطنان خارج از کشور در بیش از ۱۲۰ کشور خارجی حضور دارند و غالب هموطنان آذربایجانی ساکن در خارج از کشور در حوزه های علمی، فنی، صنعتی و سرمایه گذاری افراد موفق و تاثیرگذاری هستند.

وی فعالیت خیریه های مختلف در تبریز را شاخصه بسیار مهمی برای تبریز دانست و گفت: در حوزه های مدرسه سازی و بخصوص سلامت سرمایه گذاری خوبی از سرمایه گذاران تبریزی ساکن خارج از کشور در این شهر صورت گرفته است.

محمدی افزود: برداشت وزارت امور خارجه کشورمان این است که آذربایجان شرقی و تبریز در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جز پیشگامان است .

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در پایان سخنانش بر ضرورت استفاده از ظرفیت های شورای شهر، شهرداری، استانداری، همچنین بازار تبریز، بخش خصوصی و فرهیختگان استان در جذب سرمایه گذاری آذربایجانی ها و تبریزی های خارج از کشور تاکید کرد.

گفتنی است در دیدار شهردار تبریز با رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور، سعید نیکو خصلت و کریم صادق زاده تبریز به همراه میر علی اصغر الموسوی، جمالی مدیرعامل سرمایه گذاری شهرداری تبریز و سعید حاجی زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات