پارک خطی بلوار پیامبر اعظم (ص) در هفته دولت کلنگ زنی می شود

پارک خطی بلوار پیامبر اعظم (ص) در هفته دولت کلنگ زنی می شود

شهردار بیرجند اعلام کرد: کلیات طرح پارک خطی بیرجند در جلسه شورای ترافیک استان به تصویب رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید  با اعلام این خبر افزود: این پروژه یکی از موثرترین برنامه های شهرداری در ایجاد نشاط، سرزندگی و ایجاد چشم انداز زیبا، ماندگار با قابلیت استفاده برای متنوع ترین رده های سنی می باشد .

شهردار بیرجند اظهار داشت:  این پروژه در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول ۸ کیلومتر و با مساحت ۴۸ هکتار در حدفاصل میدان سفیر امید تا پارک جنگلی واقع شده است و با توجه به اینکه طیف متنوعی از اقشار جامعه برای پیاده روی ازآن استفاده می کننند در این طرح کاربریهای متنوعی شامل: مسیر ویژه پیاده روی، مسیر ویژه دوچرخه سواری، فضای تخصصی بازی کودکان، فضای ویژه ورزش های همگانی، فضای گردهمایی و کافه های فروشگاهی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه موضوع این پروژه در انتهای سال گذشته در شورای اسلامی شهر بیرجندمطرح و مورد موافقت شورا قرار گرفت ادامه داد: پس از موافقت شورا، کار مطالعه و طراحی آن از طریق مشاور ذیصلاح شروع و خوشبختانه در جلسه مورخ ۲۴ مردادماه شورای ترافیک استان کلیات آن به تصویب رسید و عملا در هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.

شهرداربیرجند خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این پروژه را حداکثر در ۳ سال متوالی اجرا کنیم که برای فاز اول آن یعنی حدفاصل میدان سفیر امید تا میدان انتهای خیابان آیت ا... غفاری، مبلغ ۴ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری اعتبار پیش بینی کرده ایم و تلاش می کنیم فاز اول آن را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

مهندس جاویددر پایان گفت : نهایت تلاش را خواهیم نمود تا این پروژه احساس آرامش، آسایش و امنیت روانی را برای تمامی شهروندان عزیز بیرجندی فراهم آورد و حتی مکانی زیبا و در خور ستایش برای استفاده مسافرین عبوری نیز باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات