تعیین تکلیف ۵هزار واحد مسکونی ساخته‌شده قرچک در زمین موات

تعیین تکلیف ۵هزار واحد مسکونی ساخته‌شده قرچک در زمین موات

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران : مجتبی صادقی در جمع خبرنگاران شهرستانهای قرچک , ورامین و پیشوا اظهار کرد: مطالبات مردم در کل به‌حق است و سعی بر این است که این مطالبات برآورده شود.

وی افزود: در دو شهرستان قرچک و ورامین ۲۱ هزار واحد مسکن مهر وجود داشت که از این تعداد ۱۶ هزار برای شهرستان قرچک و الباقی برای شهرستان ورامین است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های قرچک و ورامین افزود: ۶۴ درصد از مسکن‌های مهر در دو شهرستان به فروش رفته است و الباقی نیز با افزایش اعتبارات در حال تکمیل است و با همکاری‌‌های صورت گرفته است به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

صادقی تصریح کرد: کارشناسان مسکن شهرسازی در هفته از ده پروژه بازدید می‌کنند و در بعضی موارد از ساخت‌وسازها نیز جلوگیری شده و نمونه بارز آن پروژه بیمارستان ۱۵ خرداد در مقاوم‌سازی بوده است.

این مسوول گفت: پیگیری موضوع تراکم هستیم تا به طبقاتی که خلاف ساخته‌شده حکم قضایی صادر شود.

صادقی در خصوص املاک حقوقی و موات این‌چنین گفت: ۲۹۰ هکتار از اراضی شهرستان قرچک موات اعلام‌شده است و تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های قرچک و ورامین خاطرنشان کرد: اولویت بر زمین‌هایی است که احداث بنا بر روی آن‌ها صورت نگرفته است و طی جلساتی که با مسوولان ذی‌ربط داشتیم خبرهای خوشی در این خصوص به مردم خواهیم داد.

وی افزود: عمده مشکل زمین‌های موات در روستاهای محمدآباد قرچک، زمین‌های باقرآباد و زمین‌های ۱۷ متری برق این شهرستان است.

صادقی اظهار کرد: ۵ هزار واحد مسکونی در زمین موات در شهرستان قرچک ساخته‌شده است و به‌زودی این ۵هزار واحد تعیین تکلیف می‌شود. علت بروز این مشکلات عدم استعلام در دهه‌های گذشته از راه و شهرسازی است.

وی گفت: در شهرستان قرچک ۱۸۰۰ سند به نام دولت دریافت شده است و در حال پیگیری الباقی سندها از دستگاه قضایی و سازمان ثبت‌اسناد هستیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات