برگزاری نشست هم اندیشی مسائل زیست محیطی مرغداری ها در دزفول

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- نشست هم اندیشی مرغداری های بخش شهیون با حضور بخشدار شهیون، ریاست اداره دامپزشکی دزفول، نماینده مرکز بهداشت و رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول و مالکان مرغداری های بخش شهیون در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول برگزار گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این نشست گفت: «رعایت مسائل محیط زیستی و جلوگیری از پخش و پراکنش آلاینده ها برای حفظ شرایط بهداشتی مرغداری ها و جلوگیری از تلفات مرغ بسیار مهم بوده و از سویی دفع غیر اصولی پسماندها و لاشه های ناشی از تلفات مرغ در خارج از مرغداری ها موجب ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا خواهد شد و همکاری مرغداران با کارشناسان محیط زیست و بهداشت می تواند در جلوگیری از سرایت بیماری ها و آلودگی های محیط زیست موثر باشد».

همچنین در این نشست خجسته کیا بخشدار شهیون بر ضرورت رعایت مسائل محیط زیستی از سوی مرغداری ها اشاره که ابراز نمودند تاکنون نیز همکاری های مطلوبی صورت گرفته است.

در ادامه این نشست دکتر ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول نیز با شرح نکات بهداشتی در مرغداری ها اعلام نمودند که خروج هرگونه تلفات مرغ از مرغداری ها ممنوع و باید مرغداری با روش های استاندارد نظیر استفاده از کوره لاشه سوز امحاء نمایند.

در پایان این نشست مرغداران بخش شهیون با اظهار دیدگاه ها و بیان نظرات خود بر جلوگیری از آلودگی های محیط زیست و همکاری با ادارات مربوطه تاکید نمودند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات