پسماندهای حاصل از کشت زیرنایلونی جمع آوری می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل گفت: در بازدید اعضا کمیته پسماند کشاورزی شهرستان از مزارع کشت محصولات جالیزی زیر نایلونی، آموزش های لازم جهت مدیریت صحیح پسماندهای نایلونی به کشاورزان داده شد.

بهنام برزگر با اشاره به اهمیت جمع آوری به موقع ضایعات پلاستیکی از قبیل نوارها و لوله های آبیاری و پلاستیک پوششی افزود: در این بازدید همچنین با اخذ تعهد لازم از کشاورزان، آنان ملزم به جمع آوری ضایعات و پسماندهای پلاستیکی در اسرع وقت پس از برداشت محصول شدند.

برزگر گفت: پسماندهای پلاستیکی برجای مانده در مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی زیرنایلونی بدلیل مدت زمان زیاد ماندگاری در روی خاک علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست، اثرات جبران ناپذیری بر حاصلخیزی و از بین بردن بافت موثر خاک دارد.

وی بیان داشت: براساس بازدیدهای صورت گرفته حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات جالیزی زیرنایلونی اختصاص یافته است که در صورت عملی نشدن تعهدات اخذ شده از زارعین مبنی بر جمع آوری بموقع ضایعات پلاستیکی از مزارع، اقدامات قانونی و قضایی تا حصول نتیجه مطلوب بعمل خواهد آمد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات