بازدید از موزه تاریخ طبیعی ارومیه در هفته دولت رایگان است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی از دوم تا هشتم شهریور  ماه از ساعات ۸ صبح تا ۲۱ شب  برای عموم شهروندان رایگان است .

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ،مختار خانی افزود: آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی و تنویر افکار عمومی نسبت به حیات وحش موجود در استان از جمله اهداف این تصمیم است .


وی گفت: در این موزه انواع گونه های جانوری نظیر خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دو زیستان و خزندگان وجود دارد .


خانی افزود: اغلب حیوانات به نمایش گذاشته در این موزه جزو حیات وحش منطقه بوده و به همین علت این موزه را تبدیل به موزه ای منحصر به فرد در نوع خود در کشور کرده است .


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: موزه تاریخ طبیعی ارومیه در فلکه آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی واقع شده است، این در نوروز سال ۹۲ در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای سه هزار و ۳۰۰ مترمربع در چهار طبقه با صرف ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و دارای سالن های تخصصی پستانداران، پرندگان، خزندگان، اکوسیستم های آبی و هفت اقلیم کشور و نیز سالن های جانبی همایش می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات