رفع تصرف حدود ۷۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان سبزوار

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضویِ، علی اصغر استیری گفت: یگان حفاظت اراضی ملی اداره راه و شهرسازی سبزوار طی سال گذشته در قالب ۱۶ پرونده حدود ۷۰ هکتار اراضی ملی به‌ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف کرده است.
علی‌اصغر استیری با بیان اینکه طی سال جاری ۳۰ پرونده در این خصوص تشکیل‌ شده است؛ افزود: برای ۱۲ پرونده درخواست اجرا از دادگستری را داشته‌ایم و حدود ۱۸ پرونده در مراحل اجرایی قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: از ابتدای فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان تاکنون، حدود ۶۷۰ هکتار از اراضی ملی به‌ارزش ریالی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی رفع تصرف‌ شده است.
کیومرث میرابی‌مقدم افزود: بخش زیادی از اراضی رفع تصرف‌ شده در شهرستان‌های طرقبه شاندیز، جغتای، نیشابور، گناباد و سبزوار بوده است.
وی بیان کرد: رفع تصرفات اراضی ملی خراسان رضوی در بحث‌های اجرای احکام قضایی و رفع تصرفات فوری اجرایی شد و برخی از اراضی توسط افراد سودجو و منفعت طلب به‌صورت فوری رفع شده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: رفع تصرفات فوری با هماهنگی و پشتیبانی دادستان‌های شهرستان‌های استان انجام شد و بیش از ۵۰ درصد اراضی تصرف‌ شده استان با همکاری دادستان‌های شهرستان‌ها رفع تصرف‌شده است.
در ادامه این نشست، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تاکید بر اینکه افراد زمین‌خوار برای تجاوز به‌حقوق بیت‌المال از راه‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ بیان کرد: برای حفاظت از اموال عمومی مقررات مختلفی تدوین‌ شده که نهادهایی مانند منابع طبیعی و راه و شهرسازی باید به‌تکالیف قانونی خود عمل کنند.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات