برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند در آبادان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  ، جلسه کارگروه پسماند شهرستان آبادان با حضور ربیعی معاون فرمانداری ویژه شهرستان آبادان ، علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان ودیگر اعضای کارگروه در محل فرمانداری آبادان برگزار گردید.

ربیعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از انتقال انواع بیماریها از محیط به انسان تاکید کرد که مدیریت پسماند جامد آبادان نیازمند اجرای ۲برنامه کوتاه مدت و بلند مدت است .

وی برنامه های کوتاه مدت شهرداری آبادان را ساماندهی وضعیت فعلی، جمع آوری ،حمل و دفن زباله های شهری با رعایت الزامات زیست محیطی عنوان کرد و گفت:ما می بایست برای رهایی از سیستم سنتی دفن زباله ها و شیرابه های آن که سلامت شهروندان را تهدید می کند به سمت اجرای سیستم مدرن بازیافت زباله در بلند مدت پیش برویم .

ربیعی درعین حال بر ساماندهی جمع آوری نخاله های ساختمانی تاکید کرد و پیشنهاد داد یک روز را به عنوان روز جمع آوری نخاله ها نام گذاری نمائیم و با مشارکت دستگاههای خدماتی (اختصاص ماشین آلات )نهضت جمع آوری نخاله ها که چهره شهر را مخدوش کرده راه بیندازیم، مطمئنا مردم عزیز هم مشارکت خواهند کرد.

علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست آبادان نیز ضمن  تشریح اهمیت موضوع پسماندها و مشکلات ناشی از آنها اظهار نمود:برای رسیدن به اهداف این کار گروه باید مصوبات آن با جدیت تمام مورد توجه قرار گرفته و به مورد اجرا در آید .

وی همچنین هماهنگی و همکاری همه دستگاههای ذیربط و اعضای کارگروه را در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر به خصوص دفع اصولی پسماند و تامین بهداشت عمومی را حائز اهمیت دانست . در ادامه اعضای جلسه به بیان مسائل و مشکلات مدیریت پسماند در حوزه کاری خود پرداختند و مصوباتی جهت بهبود وضعیت موجود تصویب و راهکارهایی به منظور رفع موانع ارائه شد که از مصوبات می توان به بازدید میدانی از وضعیت پسماندهای شهری با حضور معاون استاندار و اعضای کارگروه، هماهنگی با دستگاه های دارای امکانات برای همکاری شهرداری به منظور پاکسازی فوری سطح شهر (پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی)،پیگیری احداث واحد بازیافت زباله های شهری و نخاله های ساختمانی و ساماندهی و نظارت بر فعالیت انبارهای ضایعات و مراکز جمع آوری و تفکیک ضایعات و پسماندهای خصوصی توسط شهرداری اشاره نمود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات