طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند مشارکت عمومی/ تمیزی کلانشهر تبریز را مدیون تلاش های پاکبانان هستیم

طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند مشارکت عمومی/ تمیزی کلانشهر تبریز را مدیون تلاش های پاکبانان هستیم

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر در گفتگوی ویژه خبری در شبکه سهند با بیان اینکه جمع آوری زباله از جمله وظایف مهم شهرداری است، اظهار کرد: درحال حاضر روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ تن زباله در کلانشهر تبریز تولید می شود که این آمار، نسبت به سایر کشورها، آمار بسیار بالایی است که به طور میانگین هر شهروند روزانه ۶۵۰ گرم زباله تولید می کند.

وی با اشاره به تفکیک زباله از مبدا افزود: بحث تفکیک زباله از مبدا و همچنین تفکیک زباله های تر و خشک، نیازمند همت شهروندان و مشارکت مردمی است که در این راستا آموزش های شهروندی در مدارس و فرهنگسراهای شهرداری به مردم ارائه می شود و امیدواریم با مشارکت عمومی این مسئله مهم عملیاتی شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه قدم های مطلوبی در بحث جمع آوری بهداشتی زباله ها در این کلانشهر برداشته شده، ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی جهت دفع بهداشتی زباله ها صورت گرفته اما با این حال، در بحث زباله سوزی و تبدیل زباله به کمپوست، با استاندارد جهانی فاصله داریم که اخیرا تکنولوژی جدید زباله سوزی درنظر گرفته شده که این طرح در صورت تایید شورای شهر وارد کلانشهر تبریز می شود و در تولید انرژی نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه جمع آوری زباله های بیمارستانی نیز بر عهده شهرداری تبریز است، تصریح کرد: محیط زیست باید نظارت کافی برای بی خطرسازی زباله های بیمارستانی صورت دهد که متاسفانه بی خطرسازی زباله ها در برخی از بیمارستان های کلانشهر تبریز صورت نمی گیرد که این مسئله بعضا موجب بیماری کارکنان شهرداری تبریز شده است.

مهندس شهین باهر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بافت فرسوده شهری اظهار کرد: بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده در کلانشهر تبریز وجود دارد که شهرداری تبریز با اخذ پروانه رایگان، توانمندسازی منطقه به واسطه مسیرگشایی و احداث پارک محله ای و میادین ورزشی و همچنین سایر اقدامات تشویقی جهت افزایش ارزش افزوده منطقه، بافت فرسوده شهر را احیا می کند که باید دولت نیز تسهیلات لازم جهت احیای بافت فرسوده شهر را ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به نصب تندیس مفاخر در سطح کلانشهر تبریز اظهار کرد: تندیس مفاخر و مشاهیر آذربایجانی در میادین و محلات مختلف این کلانشهر در حال نصب است که تاکنون بیش از ۱۰ تندیس در مناطق مختلف کلانشهر تبریز نصب شده است.

وی تبریز را به عنوان پاک ترین و تمیزترین کلانشهر کشور معرفی کرد و گفت: کسب این عنوان در سال های متمادی توسط کلانشهر تبریز را مدیون پاکبانان عزیز هستیم که در این رابطه نیز شهرداری تبریز نیازمند مشارکت شهروندان تبریزی است که همواره شهر پاکی داشته باشیم.

شهردار تبریز در خصوص فضای سبز کلانشهر تبریز نیز اظهار کرد: در سال های گذشته متاسفانه باغات تبریز به دلایل مختلفی از بین رفته اند که این دوره در نظر گرفته شده این نقص در تبریز با احداث پارک های محله ای برطرف شود که در این راستا در بودجه سال ۹۷ احداث ۱۰ پارک محله ای توسط شهرداری تبریز در نظرگرفته شده بود که تاکنون در عرض ۹ ماه، هشت پارک احداث شده که امیدواریم این رقم تا پایان امسال به ۲۰ پارک محله ای و میدان فوتبال افزایش یابد.

وی در ادامه به حذف زوائد بصری در بافت تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: در طرح "گوزل تبریزیم" بیش از ۶۰ درصد زوائد بصری جمع آوری شد که این طرح در راستای زیباسازی بصری کلانشهر تبریز صورت گرفت و این طرح در بافت تاریخی تبریز نیز اجرا می شود.

مهندس شهین باهر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ساماندهی ورودی های کلانشهر تبریز اظهار کرد: وضعیت سه ورودی کلانشهر تبریز ساماندهی شده که در این راستا باند کندرو احداث شده و بدنه سازی ورودی های این کلانشهر نیز باید توسط خود مردم صورت گیرد که شهرداری تبریز نیز در این زمینه با تخفیفات ۵۰ درصدی جهت اخذ پروانه به صاحبان املاک در ورودی شهر به خصوص میدان بسیج تا سه راهی اهر اقدام به زیباسازی محدوده ورودی های شهر کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات