«انسجام و وحدت» نسخه‌ای شفابخش از جنگ تحمیلی تا به امروز

«انسجام و وحدت» نسخه‌ای شفابخش از جنگ تحمیلی تا به امروز

«انسجام و وحدت» نسخه‌ای شفابخش از جنگ تحمیلی تا به امروز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری عصر امروز و در نخستین یادواره شهدای کارمند استان خراسان رضوی که به میزبانی تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا منسوب به این هفته و همچنین تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهارکرد: از تمامی افراد دخیل در برگزاری این همایش ارزشمند و باشکوه، بویژه فرمانده سازمان بسیج کارمندان استان خراسان رضوی تشکر و قدردانی‌ می‌کنم.

حیدری با بیان اینکه جنگ از نگاه اجتماعی و جامعه شناسانه دارای آثار و کارکردهای بسیاری بوده که یکی از این آثار، تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی در جامعه است، گفت: بواسطه این کارکرد، تا مدت ها سخنی از منافع فردی و فردگرایی در جامعه مطرح نمی‌شد.
وی تاکید کرد: در زمان جنگ سرمایه اجتماعی برمبنای «اعتماد» و «ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی» در اوج خود قرار داشت و این امر برگرفته از بطن میدان های جنگ و نبرد بود.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان خاطره‎ای از دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: در آن زمان تفاوتی میان فرمانده و رزمنده دفاع مقدس وجود نداشت و لذا این فرهنگ در جامعه نیز گسترش پیدا می‌کرد و باعث معنادار شدن دفاع مقدس می‌شد که به برکت آن توانستیم ۸ سال جانانه از خاک خود دفاع کنیم.
حیدری افزود: تفوق نگاه جمعی بر نگاه فردی ناشی از رفتار و منشی بود که در میدان جنگ اتفاق می‌افتاد؛ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بی‌نظیر آن زمان سبب شده بود تا تمامی اقشار اعم از پیر و جوان، ثروتمندان و ضعیف، افراد با مذاهب مختلف و سمت های اداری گوناگون و ... در میدان حق علیه باطل قدم گذارند.
وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ همه جامعه بدون هیچ مرزبندی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و همه باهم برای دفاع از خاک و میهن و انقلاب اسلامی هم قسم شده بودند، گفت: جنگ تحمیلی درسهای بسیاری به جامعه ما منتقل نمود که سالهای سال باید از آنها بهره ببریم؛ امروز نیز همچون گذشته با همان انسجام، وحدت و همدلی باید در کنار یکدیگر باشیم و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات