گرامی داشت هفته دولت و روز کارمند در محیط زیست بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آیین گرامیداشت مقام شامخ شهدای کارمند در هفته دولت  با تجلیل از کارمندان نمونه  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان سرافراز رجایی وباهنر ، بر اهمیت الگو برداری از منش و شیوه های عملی شهیدان علی الخصوص شهدای قهرمان دولت را در خدمت به مردم تاکید کرد و افزود:

کارمندان نمونه و موفق کسانی هستند که راه خروج از تنگناها را بشناسند و در برابر سختی ها مقاومت داشته باشند.

وی در ادامه به سخنان گهر بار مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اشاره و افزود: امام اول شیعیان  بسیار بر اهمیت رعایت تقوا  برای حصول نتیجه ای که رضایت خداوند در آن باشد تاکید نموده و می فرمایند:

کسی که تقوا را انتخاب کند، سختی ها از او دور می گردند. تلخی هایش، شیرین و فشار مشکلات و ناراحتی های زندگی او بر طرف خواهد شد. مشکلات پیاپی و خسته کننده برایش آسان گردیده و مجد و بزرگیِ از دست رفته، چونان قطرات باران بر او فرو می بارند. رحمت بازداشته حق باز می گردد و نعمت های الاهی پس از فرونشستن، به جوشش می آید و برکاتِ تقلیل یافته فزونی می گیرد.»

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشریح کرد : جدای از یک سری عوامل محیطی و روانشناختی که به عهده مدیریت هر مجموعه است و با رعایت آنها فضای سالم کاری برای کارمندان فراهم خواهد شد، کارمندان هر مجموعه  نیز با رعایت برخی موارد ساده عملکرد خود را می توانند رابهبود ببخشند.

دلشب با اشاره به اصل شفافیت در امور و مسائل مربوط به فعالیت کارمندان اظهار داشت:

وقتی یک کارمند وظایف و جایگاه
خود را به خوبی بداند و به آن عمل کند، خدمت به مردم و ارباب رجوع را در اولویت امور قرار دهد و در انجام وظایف محوله با رعایت قوانین و تمام توان بکوشد بدون شک هیچ نقطه مجهول ، نامفهوم و مشکوکی  در عملکرد وی دیده نخواهد شد.

وی گفتمان و ارتباط موثر را در کنار وجود امکانات و تجهیزات لازم اصل بسیار مهمی در سرعت بخشی به ارائه خدمات دانست واز کارمندان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خواست پیرامون سوال های ذهنی در حوزه های مختلف اداری  مرتبط با واحد محل خدمت خود،  با ادبیات صحیح و انتخاب واژه های مناسب از مسئول مستقیم  خود بخواهند، تا وی نیز باتوضیحی دقیق و شفاف ابهامات  احتمالی ذهن  همکار خود  را برطرف نمایند.
حسین دلشب  از "رعایت اصول اخلاقی نظیر امانت داری ،صداقت و مهربانی   به عنوان معجزات محیط کار در تاثیر گذاری و پیشبرد امور یاد کرد و سرعت عمل ، برطرف ساختن مشکلات مردم  و رفع موانع  پیش رو با محوریت قانون در اسرع وقت  را از اولویت های وظایف یک کارمند دانست.  و افزود:  حضرت علی علیه السلام در فرمان تاریخی خود به مالک اشتر می فرماید:«برآوردن نیاز مردم در همان روزی که به تو عرضه می شود، از وظایف اختصاصی توست و کار هر روز را در همان روز انجام ده؛ زیرا هر روزی کاری مخصوص به خود دارد».

این آیین باشکوه با اهداء لوح  تقدیر و نشان زرین خدمت به کارمندان نمونه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  پایان رسید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات