تحویل یک بهله سارگپه به محیط زیست در شهر تهران

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرتهران از تحویل یک بهله سارگپه توسط ماموران آتش‌نشانی حسن آباد به این اداره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد حسین بازگیر با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش تلفنی مامورین آتش‌نشانی شهر تهران مبنی بر کشف یک پرنده شکاری، پرسنل یگان حفاظت  این اداره بلافاصله به محل اعزام و این پرنده که از نوع سارگپه بوده را تحویل گرفتند.
وی افزود: این پرنده از راسته شاهین‌سانان و از گونه‌های حمایت‌شده می‌باشد که جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط‌زیست هرگونه شکار ، نگهداری غیرمجاز این پرندگان غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان می‌باشد و از شهروندان در خواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی، موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرتهران اطلاع دهند.
گفتنی است سارگپه ها گردن کوتاه، بال‌های بلند و دم نسبتاً کوتاه دارند و معمولاً در حال اوج‌گیری و چرخش دیده می‌شوند. مانند عقاب‌های کوچک به نظر می‌رسند ولی سر و منقارشان نسبتاً کوچک‌تر است، رنگ پرو بال آنها خیلی متغیر است و نر و ماده آنها هم ‌شکل است، این پرنده در کوهپایه‌های دوردست، کشتزارها و نواحی پر درخت، روی صخره‌های ساحلی، درخت‌ها و زمین‌های ناهموار آشیانه می‌سازد. سارگپه پرنده‌ای است که زمستان‌ها در مناطق مختص به خود نسبتاً فراوان بوده و در حال حاضر پرنده‌ای کمیاب است، در ناحیه دریای خزر به‌صورت بومی زندگی می‌کرده، کما اینکه در این ناحیه نیز بسیار به‌ندرت به چشم می‌خورد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات