تشریح برخی از اقدامات شاخص حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمددر دولت یازدهم

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در سومین روز از هفته دولت ضمن تبریک مجدد این هفته به خادمان مردم در دولت گفت: با نگاهی به کارنامه دولت یازدهم در حوزه محیط زیست و اقدامات مثبت در این بخش به خوبی می توان اذعان داشت بسیاری از بحران ها و مشکلاتی که پیش از این گریبانگیر محیط زیست کشور بوده اند برطرف شده است .

وی گفت: سخن دکتر روحانی که "دولت یازدهم دولت محیط زیست است " نشان از توجه ویژه رئیس جمهور به این حوزه و تلاش برای رفع مشکلات و چالش های زیست محیطی بوده است.

براساس این گزارش محسن جعفری نژاد اقدامات شاخص انجام گرفته شده در استان را حسب اولویت های تعریف شده دولت , برای محیط زیست دانست و گفت: با کارهایی که  در راستای هوشمند سازی و پایش آنلاین پارک ملی دنا صورت گرفته به زودی شاهد تحولی شگرف در در بخش حفاظت از مناطق خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه , عدم ارتباطات مناسب بی سیمی هنگام ماموریت های یگان حفاظت در مناطق را , از مشکلات اساسی دانست و گفت : با راه اندازی  و تجهیز شبکه بی سیم پارک ملی دنا , نقاط کور آنتن دهی شبکه به حداقل خود رسیده  و این اقدام باعث هماهنگی سریع یگان حفاظت محیط زیست در پایش منطقه شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از نگاه ویژه  دکتر احمدی استاندار  و معاون عمرانی آن به  برگزاری جلسات متعدد پسماند و پیگیری مصوبات آن  , به فنس کشی سایت زباله دشتروم و  ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستانها , مراکز درمانی و درمانگاهای استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار موفق شدیم به کمک این کارگروه, پسماندهای عفونی بیمارستانها و مراکز درمانی پزشکی بخصوص مراکز درمانی و درمانگاهها ی استان را ساماندهی نماییم.

جعفری نژاد در ادامه تجهیز آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان را یکی از ضروریات برای این اداره کل برشمرد و گفت: بعد از ۵ سال موفق شدیم دستگاه جذب اتمی را راه اندازی نمایم  , ضمن اینکه در همین راستا به صدور و ارتقاء آزمایشگاههای معتمد استان نگاه  ویژه شده است.

این مقام مسئول به اقدامات انجام گرفته و قابل قبول مجموعه  این اداره کل در جلوگیری و  کاهش سطح آتش سوزی ها در مناطق  تحت مدیریت استان نسبت به سنوات قبل اشاره کرد و گفت:  با ساماندهی , برنامه ریزی و تشکیل تیم های عملیاتی واکنش سریع در اداره کل و شهرستانها  , شاهد کاهش حداکثری زمان رسیدن به  نقطه حریق بودیم , که با این اقدامات علی رغم پراکندگی مناطق و صعب العبور بودن آن , سطح آتش سوزی جنگل ها در مناطق حفاظت شده نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است..

مدیرکل حفاظت محیط زیست ساماندهی رودخانه های استان را یکی دیگر از اقدامات حفاظت محیط زیست دانست و افزود: با تشکیل کارگروه نجات رودخانه ها به ریاست معاون عمرانی استانداری و دبیری حفاظت محیط زیست , با پایش رودخانه ها و ارائه گزارش وضعیت به کارگروه باعث شد, تصمیمات مناسبی دراین راستا گرفته شود که هم بهره بردار استفاده نماید و هم به زیستمندان آسیبی نرسد.ضمن اینکه دستگاههای متولی آب منطقه و جهاد کشاورزی ملزم به اجرای مصوبات این کارگروه برای تصمیات سال زراعی جدید شدند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات