تراز شاخص امنیتی استان در حد مطلوب است

تراز شاخص امنیتی استان در حد مطلوب است

به گزارش شهریاربه نقل از ایسنا،رحیم شهرتی‌فر با حضور در ویژه‌برنامه "شیفتگان خدمت" از شبکه استانی سهند، افزود: همه هم‌وطنان و گردشگران خارجی می‌توانند در کمال آرامش و امنیت با سفر به استان از جاذبه‌های گردشگری لذت ببرند.

وی با بیان این‌که ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نقش هماهنگ‌کننده و پیگیری داریم، اظهار کرد: استانداری مسئولیت حفظ امنیت استان، نظارت و کنترل مسائل امنیتی را به عهده دارد.

شهرتی‌فر با اشاره به پدیده قاچاق در استان‌های مرزی یکی از مشکلات است، افزود: وقتی نوسانات ارزی وجود دارد قاچاق کالا بیشتر می‌شود اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حساسیتی فوق‌العاده تلاش می‌کند قاچاق کالا به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در مرزهایی که در حوزه جغرافیایی استان قرار دارد مراودات معمولی و منطقی با همسایگان صورت می‌گیرد و حتی نسبت به برخی از همسایگان لغو روادید نیز داشته‌ایم؛ اما کاملا مراقبت می‌کنیم از خروج غیرمتعارف کالاهای اساسی جلوگیری شود تا مردم کمبودی در این ارتباط احساس نکنند.

وی گفت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری نهادهای فرهنگی، سیاست تقویت سازمان‌های مردم نهاد را در پیش گرفته و از این منظر ما پیشرو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حدود ۸۱ موافقت‌نامه با سازمان‌های مردم نهاد، مراکز آموزشی و دستگاه‌های مسوول منعقد کردیم تا آسیب‌های اجتماعی را به شکل علمی بررسی کرده و راهکارهای مبارزه با این آسیب‌ها را ارائه دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: افزایش نشاط اجتماعی برای جامعه ما یک ضرورت است؛ چرا که طبق اعلام متخصصان و کارشناسان امر افسردگی و کمبود نشاط اجتماعی در جامعه ما کاملا احساس می‌شود؛ به هر حال تلاش کردیم نهادهای مسوول را متقاعد کنیم نگاه وسیع‎تری به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعددی مانند برگزاری موسیقی زنده در برخی از سفره‌خانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها، ایجاد امکان تماشای خانوادگی و عمومی مسابقات ورزشی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و ... گفت: باید به مسئله نشاط اجتماعی بیش از این توجه شود و برنامه‎ریزی‌های موثرتری بویژه برای جوانان صورت گیرد.

شهرتی‌فر در ادامه سخنان خود به مسائل کارگری و بحران واحدهای تولیدی نیز اشاره و بیان کرد: از سال ۹۲ و قبل از آن در تعدادی از واحدهای صنعتی بحران‌هایی رخ داده و برخی نیمه تعطیل و برخی نیز تعطیل بودند و نگرانی بزرگی ایجاد شده بود؛ کمیسیون کارگری شورای تامین استان برای کنترل این قضیه در پنج سال گذشته مجدانه تلاش کرده تا مشکلات واحدهای مشکل‌دار را بررسی و رفع کنند.

وی افزود: قسمت عمده‌ای از این مسائل حل شده ولی در بعضی از واحدها هنوز مشکلاتی وجود دارد؛ در هر صورت حل همه این مشکلات در دستور کار کمسیون کارگری و مدیریت استان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود پدیده مهاجرت در استان، گفت: مهاجرت سرمایه، نامطلوب است؛ سرمایه انسانی و مادی باید در هر منطقه تقویت شده و باقی بماند؛ برخی از شهرستان‌های ما مهاجرفرست هستند که باید برنامه‌ریزی‌هایی در این مناطق برای حفظ سرمایه‌های انسانی و مادی صورت گیرد.

شهرتی‌فر از مواردی مثل توسعه مس سونگون، افتتاح معدن مس انجرد، توسعه خدمات حمل و نقل در استان یاد کرد و افزود: این امور منشاء تولید ثروت به شمار می‌روند و قطعا منجر به رونق اقتصادی، تثبیت جمیعت و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان می‌شوند.

وی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا سرمایه‌های انسانی و مادی ما حفظ و تقویت شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات